קרן המטבע העלתה תחזית הצמיחה העולמית ל-3.5%

כלכלני קרן המטבע העלו גם את תחזית הצמיחה של הכלכלה האמריקנית לרמה של 2.1%ב-2012 ■ "קיים שיפור ניכר בפעילות הייצור של הכלכלה הגלובלית, אך קצב ההתאוששות הכלכלית ימשיך להיות שבירירי"

לאחר שאמש אובמה לא הצליח להעביר את "חוק באפט" בסנאט, שהיה אמור להגדיל את שיעור המס שמשלמים העשירים, היום (ג') הוא יכול קצת לחייך. קרן המטבע הבינלאומית (IMF) הודיעה כי היא מעלה את תחזית הצמיחה הגלובלית לרמה של 3.5% בשנת 2012 וגם את זו של ארה"ב מרמה של 1.8% לרמה של 2.1%, כך לפי נתונים שפורסמו ב"בלומברג".

לפי הדוח שפרסמה קרן המטבע היא מעלה את תחזית הצמיחה הגלובלית לשנת 2012 לרמה של 3.5% ולשנת 2013 כלכלני הקרן אופטימיים יותר וצופים התרחבות משמעותית יותר בכלכלה הגלובלית, לרמה של 4.1%.

כזכור, רק בחודש ינואר השנה קרן המטבע העלתה את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית לרמה של 3.3% לעומת התחזית הקודמת שלהם שעמדה על 3.1%. כלכלני הקרן ציינו בדוח כי השיפור בפעילות הייצור של הכלכלה הגלובלית ובייחוד של ארה"ב במחצית השנייה של 2011 ובתחילת 2012 הובילו אותם למסקנה כי הצמיחה תהיה גבוהה יותר מאשר הם צפו בתחילה. בדוח ציינו לטובה גם את המדיניות הנכונה של קברניטי גוש האירו והבנק המרכזי האירופי בטיפול במשבר החוב.

יחד עם זאת, הכלכלנים ציינו כי ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית, ובייחוד של ארה"ב וגוש האירו, תמשיך להיות שברירית ואיטית, זאת למרות העלייה בפעילות הייצור ובצריכה הפרטית בארה"ב ובחלק ממדינות אירופה.