"אביב ערבי" באיראן? עשרות אזרחים צרו על אחמדינג'אד

הנשיא האיראני זכה לקבלת פנים זועמת במיוחד בעת ביקורו בעיר בנדר עבאס ■ זה החל באדם מבוגר שנקלע למצב כלכלי קשה בעקבות הסנקציות שחסם את רכבו עד שהגיש לאחמדינג'אד את חשבונותיו, והמשיך באשה צעירה שביקשה לשוחח עימו

האם השלכות הסנקציות הכלכליות החלו להוות איום של ממש לא רק על בני העם האיראני - אלא גם על הנהגתם? תיעוד יוצא דופן מעיר הנמל הדרומית בנדר עבאס, המחיש את התסכול הרב שהצטבר בקרב אזרחי הרפובליקה האיסלאמית. אלה ערכו לנשיא מחמוד אחמדינג'אד קבלת פנים זועמת במיוחד.

בסרטון נראה אחמדינג'אד בעת שנסע ברכבו באחד מרחובות העיר הראשיים ונופף לעבר התושבים כשפלג גופו העליון בלט אל מחוץ למכונית. לפתע, הגיח לעברו אדם מבוגר שהחליט לגולל באוזניו את התהום הכלכלית שאליה נקלע - מצב שהפך בחודשים האחרונים לנחלתם של איראנים רבים.

"אחמדינג'אד, אני פנסיונר, אני פנסיונר!", זעק לעברו האיש - אך הנשיא האיראני, לפחות בתחילה, העדיף להתעלם. בניסיון לצמצם את ממדי המבוכה, החלו מאבטחיו ומוקיריו להגביר את שאגות התמיכה לעברו. כל אלה לא הרתיעו את אותו האזרח, שנראה חובט בזעם בגג רכבו של אחמדינג'אד - עד שזה נאלץ לעצור את נסיעתו.

אחרי שחלחלה בו ההבנה שלא יוכל להיחלץ מהמצב שאליו נקלע, נאות אחמדינג'אד להעיף מבט במסמכים שהגיש לו האיש - וכעבור זמן קצר ממהר למסור אותם אליו בחזרה. אלא שבכך לא תם האירוע: לא חולפת דקה ועל הרכב הנשיאותי זינקה בחורה - לנגד עיני המאבטחים ההמומים שניסו להדוף אותה.

"יש לי בעיה. אני צריכה לדבר איתו", היא צעקה - ללא מורא, ניהלה שיח בארבע עיניים עם הנשיא האיראני. תוכן השיחה לא נקלט בתיעוד, אולם הדיון בין השניים הסתיים כשאחמדינג'אד סימן לאותה הבחורה להתיישב בחלקו האחורי של רכבו. רק אז הצליחה השיירה הנשיאותית להמשיך בדרכה.