חח"י: במקרה של תקלה בייצור - הפסקות חשמל למשך שעות

חברת החשמל הודיעה היום כי יכולת הייצור הזמינה של החברה בקיץ הקרוב צפויה לעלות על ביקושי השיא לחשמל בכאחוז אחד ■ פנתה לשר לנדאו להכריז על שעת חירום במשק החשמל

חברת החשמל הודיעה היום (ד') כי מבדיקות שהיא עורכת בתקופה האחרונה לתרגול התמודדות עם ביקושי החשמל הצפויים בקיץ הקרוב, עולה כי יכולת הייצור הזמינה של החברה צפויה לעלות על ביקושי השיא לחשמל בכאחוז אחד.

עוד הודיעה החברה כי במקרה של תקלה באחת מיחידות הייצור של החברה או אם ישררו תנאי מזג אויר קיצוניים אשר יביאו לעלייה בביקוש לחשמל ביחס לביקושי השיא הצפויים, צפויה יכולת הייצור הזמינה של החברה להיות אף נמוכה מביקושי השיא לחשמל.

במקרה זה לא תוכל החברה לספק את כל הביקוש לחשמל בשעות השיא, והיא תיאלץ לבצע הפסקות חשמל יזומות לצרכנים, ובמקרי קיצון לעיתים אף למשך שעות.

החברה נערכת בשיתוף עם צוותים ממשרד האנרגיה והמים על מנת להתמודד עם המשבר החריף במשק החשמל הצפוי בקיץ הקרוב. בנוסף, פנתה החברה למשרד האנרגיה והמים בבקשה כי שר האנרגיה והמים, עוזי לנדאו, יכריז על "שעת חירום" במשק החשמל, וזאת באופן אשר יאפשר לחברה לפעול ב"שעת החירום" מבלי להפר את הוראות הדין, הרישיונות מכוחם היא פועלת והתחייבויותיה החוזיות כלפי גורמים מממנים.

חברת החשמל מעריכה כי לחוסר יכולת של החברה לספק את מלוא ביקושי החשמל הצפויים בקיץ הקרוב, לא צפויה להיות השפעה שלילית מהותית ישירה על מצבה הפיננסי או התזרימי של החברה.