בעקבות האלימות: אבי לוזון ביטל את מחזור הכדורגל בשבת

אירוע אלים נוסף נרשם במשחק הליגה הלאומית בין בני לוד להפועל ר"ג; יו"ר ההתאחדות: "לא יתקיימו משחקים, לא רוצים להגיע למצב שמישהו יהרג"

רצף האירועים האלימים בכדורגל הישראלי עשה את שלו: אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות, הודיע כי לא יתקיימו בסוף השבוע משחקים בשתי הליגות הראשונות בארץ (ליגת העל והליגה הלאומית).

מההתאחדות לכדורגל נמסר כי "לאחר התייעצות עם שרת הספורט לימור לבנת, החליט יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, שבסוף השבוע לא יתקיימו משחקים בליגת העל ובליגה הלאומית". לוזון עצמו התראיין ל"אולפן שישי" בערוץ 2 ואמר: "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שמישהו יהרג במגרשים. עם כל הכבוד לספורט ועם כל הכבוד לכדורגל, אנחנו לא רוצים שזה יקרה".

מוקדם יותר היום (ו'), במהלך משחק בליגה הלאומית בין הפועל רמת גן לבני לוד באצטדיון ווינטר, פרצה קטטה חמורה בה היו מעורבים שחקני שתי הקבוצות, כמו גם מאמן לוד, סלימאן אזברגה. כזכור, ב-31 במארס התקיימה קטטת שחקנים ובעלי תפקידים באצטדיון המושבה בפתח תקווה, לאחר משחק ליגת העל בין מכבי פ"ת להפועל חיפה.

שרת התרבות והספורט לימור לבנת מיהרה להגיב לקטטה שהתרחשה היום ברמת גן, ומסרה: "צפיתי בתגרה האלימה והברוטאלית בסיום המשחק בה השתתפו שחקנים ובעלי תפקידים בקבוצות. באווירה שנוצרה לא נותר שום ערך ספורטיבי למשחק. מגרשי הכדורגל הפכו לשדה קרב ומהווים היום סכנה ממשית לשלום הציבור. קורים בהם דברים חמורים שהולכים ומקצינים ממשחק למשחק. נחצו כאן קווים אדומים ובנסיבות האלה אני קוראת ליו"ר ההתאחדות להודיע על פסק זמן בכל הליגות כולל ליגות הילדים לצורך בדק בית מקיף.

"ביום ראשון אני נפגשת עם מפכ"ל המשטרה רב ניצב יוחנן דנינו לדיון מקיף על אירוע האלימות בספורט וכמובן שאדון עמו גם באירועי המשחק האחרון".

דוברת ההתאחדות, מיכל גרונדלנד, אמרה בעקבות האירוע האלים ברמתן גן: "מדובר באירוע מבזה ומבייש לכדורגל הישראלי. דווקא בימים הקשים האלה לכדורגל שלנו, כששחקנים ומאמנים הם אלה שחייבים לשמור עליו, אנחנו חוזים שוב בהתנהגות אלימה ומעוררת שאט נפש".