ההמלצות החמות: 5 מניות זולות שעשויות לזנק עד 43%

באתר TheStreet מסמנים 5 מניות קטנות שהרבה ישראלים לא שמעו עליהן, אך עשויות להכות את השוק

מניות קטנות הן מניות תנודתיות; את זה כולם יודעים. אך מהכלל האמור אפשר גם להרוויח כסף, על אף הסיכון הגבוה יחסית. באתר TheStreet אספו 5 מניות הנסחרות מתחת ל-10 דולרים אשר להערכתם יזנקו בקרוב, מאמר שקיבל תהודה גם באתר רשת CNBC. זאת, אגב, על רקע שורה של מניות קטנות הנסחרות מתחת ל-10 דולרים אשר זינקו בחדות בסוף השבוע בוול סטריט, כמו למשל Good Times Restaurants (סימול: GTIM) שקפצה ב-29% ביום ה' וב-8.2% נוספים ביום ו'.

להלן 5 המניות המומלצות:

1. StealthGas (סימול: GASS) -> מדובר בחברת ספנות שמנייתה זינקה בכ-60% מתחילת השנה לאחר שפרצה את רמת ההתנגדות הטכנית ב-4.2 דולרים בתחילת השנה. כעת, לפי TheStreet, שחקנים בשוק מסמנים את ההתנגדות הבאה ב-6.3-6.45 דולרים, כאשר להערכתם אם המניה תפרוץ את ההתנגדות הזו במחזורי מסחר גבוהים, היא תמשיך לעלות לרמה של 7.25 דולרים ואם תפרוץ את רמת ההתנגדות הזו - תזנק ל-8.8 דולרים.

2. GSE Systems (סימול: GVP) -> החברה מוכרת מערכות סימולציה ושירותי תוכנה לחברות בתחום החינוך, ההנדסה והתשתיות. מניותיה זינקו בכ-25% מתחילת השנה אך המניה נעה לאחרונה בטווח מסחר של 2-2.67 דולרים. ב-TheStreet המליצו לפני פתיחת המסחר ביום ו' להמתין לפריצה של ההתנגדות ב-2.67 דולרים במחזורים גבוהים, או לחלופין לקנות כעת את המניה בתקווה לפריצה, תוך הצבת מחיר של 2.2 דולרים למניה כ"סטופ לוס", כלומר אם המניה תשבור מטה את התמיכה ב-2.2 דולרים במחזורים גבוהים למכור אותה בהפסד. עם זאת, ביום ו' זינקה המניה בכ-11% לרמה של 2.79 דולרים - מעל רמת ההתנגדות - תוך שהיא מרכזת מחזורי מסחר של 218 אלף מניות - פי 2.2 מהמחזור היומי הממוצע ב-3 החודשים אחרונים.

3. iPass (סימול: IPAS) -> מניית החברה נסקה ב-80% מתחילת השנה. החברה עוסקת במתן שירותי מעבר של עובדים בין משרדים ואפילו בתים בכל העולם, במסגרת רילוקיישן. ומה הלאה? לפי TheStreet, שחקנים בשוק ממתינים לפריצת רמת ההתנגדות הטכנית ב-2.66-2.8 דולרים במחזורים גבוהים. "אם זה יקרה בקרוב, המניה תעלה לשיא שנתי ויש סיכוי טוב שהיא תגיע ל-4 דולרים בעתיד הקרוב", מציינים כותבי המאמר. מי שלא רוצה להמתין לפריצה ומעדיף להיות אגרסיבי ולרכוש את המניה כעת, ב- TheStreet ממליצים לו להציב סטופ-לוס ב-2.3 דולרים.

4. Capstone Turbine (סימול: CPST) -> החברה מייצרת ומשווקת מערכות גנרטורים לייצור חשמל. המניה לא זינקה מתחילת השנה ורשמה תשואה אפסית, אך התנודתיות בה חריפה. המניה התרסקה ב-56% במהלך גל יורד ארוך שהחל במארס 2011, אך זינקה ב-22% בשבוע האחרון במחזור חריג. כעת, לפי TheStreet, בשוק ממתינים לראות אם המניה תחזיק מעמד מעל רמת ההתנגדות ב-1.13 דולרים והאם תצליח להתרומם מעל הממוצע נע ל-200 הימים האחרונים, כלומר מעל רמה של 1.16 דולרים. אם כן, ההערכה היא שהמניה תמשיך לעלות כשההתנגדות הבאה ניצבת ב-1.25 דולרים, ולאחר מכן ב-1.53-1.69 דולרים.

"ייתכן מאוד שהמניה תעלה ל-2 דולרים כי מחזור המסחר ביום ה' האחרון היה גבוה מאוד - הגבוה ביותר מזה כשנה. עם זאת, יש הרבה הימורים נגד המניה ולראיה רמת יתרות השורט מהווה 14.7% מסך המניות", מדגישים ב-TheStreet.

5. Geron (סימול: GERN) -> גם המניה הזו רשמה עד כה תשואה אפסית מתחילת השנה. מדובר בחברת ביוטכנולוגיה המפתחת תרופות לטיפול בסרטן ומחלות כרוניות. גם כאן מדובר במניה שרשמה ירידה חדה של כ-32% ולאחרונה החלה להתאושש, ומחזורי המסחר עלו בהדרגה עם העלייה במניה. ב-TheStreet ממליצים לבחון אם המחזורים ממשיכים לעלות ואם המניה תתייצב מעל 1.82-1.89 דולרים; אם כן - היעד הבא יהיה 2.21 דולרים.