"תופעת הרייטינג שקשת מייצרת היא מיוחדת במינה בעולם"

כך אומר נשיא שידורי קשת, אלכס גלעדי, המשמש גם כסגן נשיא בכיר ברשת NBC ■ "אם היה לו את המזל שלי, אבי ניר היה יכול להיות נשיא NBC, ABC, או CBS"

"אם היה לו את המזל שלי, אבי ניר היה יכול להיות נשיא NBC, ABC, או CBS" - כך אומר נשיא שידורי קשת, אלכס גלעדי, המשמש גם סגן נשיא בכיר ברשת NBC האמריקאית. "אבי ניר שהצליח להביא חברת טלוויזיה ממקום קטן כמו ישראל להישגים כאלה בצפייה זה הנצחון הגדול של מסעודה".

בראיון מיוחד לתכנית "מייבשים את הביצה" בהגשת שרון כידון ושי גולדן ברדיו תל אביב 102FM שנערך ביום שישי, התייחס אלכס גלעדי לזכיינית ערוץ 2 קשת, לרגולציה על הטלוויזיה בישראל וכן ל"ידיעות אחרונות" שפרסמה את פרשת הכדורים הפסיכיאטריים באח הגדול.

"התוצאה שקשת מייצרת מבחינת רייטינג היא מיוחדת במינה בעולם מבחינת רייטינג", אמר גלעדי ביחס להצלחה המסחרית של קשת, "אין דוגמה כזאת לרשת שידור שמצליחה להגיע לכל כך הרבה מאזרחי המדינה שבה היא משדרת". יחד עם זאת גלעדי התייחס ל"חוסר מיצוי הרווחים מפרסום" של קשת והזכייניות האחרות. לטענת גלעדי הבעיה העיקרית לרווחים הנמוכים וההפסדים בתעשיית הטלוויזיה הם בגלל המגבלות הרגולטוריות.

"הבעיה העיקרית של קשת היא לא זה שהיא משדרת רק שלושה ימי שידור אלא המחויבויות הבלתי נגמרות של הרגולטורים, שדורשים להכיל תכנים לא מעניינים את הציבור ולא מביאים רייטינג", אמר גלעדי. לדבריו, "השעתיים המפורסמות בין תשע לאחת עשרה בלילה צריכים לא רק לממן את שאר ה-22 שעות הנותרות אלא גם לנסות ולהביא את הכסף בכלל". בהקשר זה הוסיף גלעדי כי 80%ז מההכנסות של קשת מגיעות מאותן שעתיים בפריים טיים.

לדבריו, בגלל המחויבויות הרגולטוריות בתחום הדרמה לדוגמה מחייבת את קשת לשדר את תכניות הדרמה בשעות שאף אחד לא צופה בהן. "אני דורש שהרגולציה תגיד לי מה אסור לי לשדר ולא מה כן עלי לשדר וזה הבדל גדול... על פי הרגולציה הנוכחית אין מקום לאף זכיינית".

"אנשים מגיעים הביתה, משחקים עם הילדים, אוכלים ארוחת ערב, רבים עם האשה ואז יש להם זמן להתרווח בכורסה והם רוצים שיבדרו אותם. ביד יש להם שלט. מותר להם ללחוץ על כל כפתור בשלט ועובדה ש-30% כל ערב מתפרשים על 40% ערוצים אחרים".

גלעדי קונן על כך שהבעלים של הזכייניות בישראל לא ראו רווחים בשנים האחרונות מעסקי הטלוויזיה. "כל הזכייניות - ערוץ 10, רשת וקשת - הכניסו בשמונה השנים האחרונות 11 מיליארד שקל לכל העוסקים בתעשייה. כולם קיבלו את הכסף. המזכירות, המפיקים ונהגי המוניות קיבלו את הכסף", הוא אומר, "אף אחד מבעלי המניות של שלושת החברות האלה לא זכה לראות אגורה אחת של דיבידנים מהכסף הזה", אמר גלעדי תוך שהוא תולה שוב את האשם ברגולטורים. לדבריו, "מה שעקום זה מה שהרגולטור מעקם כל הזמן עד שזה נראה כמו מגדל פיזה".

גלעדי שלח עקיצה ל"ידיעות אחרונות" שחשף את פרשת הכדורים הפסיכיאטריים לפני כחודשיים ואמר כי "אמרנו בנחת במהלך הפרשה כי יש לנו יריבים קשים בשוק לא רק בטלוויזיה אלא באינטרנט שלא אוהבים מה שאנחנו עושים ולכן מכל זבוב יעשו פיל כי פילים מרעיבים את הסביבה הרבה יותר מזבובים".