כונס נכסים לסטארט-אפ Wizair שגייס כ-80 מ' ד'

עו"ד פז רימר מונה לכונס נכסים זמני של הסטארט-אפ הישראלי, בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה להגיש בקשה לפירוקה ■ הסיבה לפירוק - מיליוני דולרים שקיבלה מקרן פלנוס, שבכדי להחזיר את החוב נדרש מימוש הנכסים בחברה

לצד האקזיטים המרשימים מתמודד ענף ההיי-טק הישראלי עם יותר ויותר חברות שלא מצליחות לשרוד ומגיעות לכינוס נכסים. בית המשפט המחוזי בתל אביב מינה היום את עו"ד פז רימר ככונס נכסים זמני של חברת שבבי התקשורת ויזאייר (Wizair). על פי החלטת בית המשפט, מונה כונס הנכסים בהתאם להחלטת דירקטוריון החברה מסוף השבוע להגיש בקשה לפירוק החברה.

את ויזאייר הקימו בשנת 2001 דוד יעיש, שמשמש כמנכ"ל והאחים יהודה וזהר זיסאפל, ובמשך השנים היא הייתה חלק מקבוצת רד. הפתרון של החברה התמקד בהעברת תוכן תוך הסתמכות על פרוטוקול USB אלחוטי (WUSB), ובשנים האחרונות היא סיפקה התקן שתומך בהעברת תוכן בין המחשב למערכת הבידור הביתיות במהירות של עד 480Mb לשנייה.

החברה גייסה לאורך הדרך קרוב ל-80 מיליון דולר ממגוון משקיעים, ביניהם: ורטקס, APAX, תמר, אינטל קפיטל, קרן ההון סיכון האירופית Advent והקרנות היפניות Bridger ו-Yasuda. אולם, הסיבה לפירוק היא כמה מיליוני דולרים שקיבלה החברה מקרן ההלוואות פלנוס, שבכדי להחזיר את החוב נדרש כנראה מימוש הנכסים בחברה.