מחאת הטניסאים הגיעה גם לווימבלדון

סך הפרסים בטורניר שייחל ביוני הועלה ב-10% ויעמוד על 19.6 מיליון אירו; המרוויחים הגדולים: הטניסאים בסיבובים המוקדמים שייהנו מ-26% העלאה

טורנירי הגראנד סלאם בטניס ממשיכים להעלות את סכומי הפרסים עבור המשתתפים. האחרון ליישר קו הוא ווימבלדון, שמארגניו החליטו להעמיד את סכומי הפרסים בטורניר שייפתח באוגוסט הקרוב בלונדון על 16.1 מיליון ליש"ט (19.6 מיליון אירו) - שיא כל הזמנים בטורניר ועלייה של 10% בהשוואה ל-2011.

מי שייהנה בעיקר מהעלאת הפרסים הם השחקנים שישחקו בסיבובים המוקדמים: כניסה להגרלה הראשית של הטורניר תהיה שווה פרס כספי של 14,500 ליש"ט (17,730 אירו) - עלייה של 26% בהשוואה לשנה שעברה. הטניסאי והטניסאית שיזכו בטורניר, יגרפו 1.15 מיליון ליש"ט (1.4 מיליון אירו, עלייה של 4.5% בלבד בהשוואה לשנה שעברה). סך הפרסים לשחקנים שישתתפו במוקדמות הועלה ב-21%.

העלאת סכומי הפרסים החדה למשתתפים בסיבובים המוקדמים היא חלק ממגמה של ארגון הטניס העולמי ומארגני התחרויות, בעקבות המחאה שהחלה בסבב בתקופה האחרונה מצד טניסאי הדרג הנמוך יותר. לפני מספר חודשים אף איימו השחקנים להשבית את הסבב לאור העובדה שבעוד שסכומי הפרסים בטורנירים היטיבו בעיקר עם הזוכים, הרי ששחקני דרג הביניים נותרו עם פרסים נמוכים יחסית, מה שלטענתם מקשה עליהם להתפרנס בכבוד מהענף. לפני כשבועיים הודיעו מארגני הרולאן גארוס על העלאת הפרסים הכספיים בשיעור של כ-20% למשתתפים בסיבובים המוקדמים.

גם אחרי העלאת סכומי הפרסים לא הצליחו המארגנים בווימבלדון להפוך אותו לטורניר המתגמל בסבב. טורניר הגראנד סלאם שמשלם את סכום הפרסים הגבוה ביותר בעולם הוא אליפות אוסטרליה - 20.6 מיליון אירו.

טורניר ווימבלדון יפתח השנה ב-25 ביוני וימשך עד 8 ביולי.