פנאתינייקוס בדרך לבעלות רוסית?

שלושה תאגידי אנרגיה מרוסיה מנסים להיכנס לשוק היווני, באמצעות רכישת אלופת אירופה בכדורסל מידי האחים ג'יאנקופולוס

הפיינל-פור של היורוליג בחודש הבא עשוי להיות אירוע הפרידה של פנאתינייקוס מצמד האחים תנאסיס ופאבלוס ג'יאנקופולוס. בימים האחרונים מתגברות ההערכות כי אלופת אירופה תעבור לידיים רוסיות, לאור פרסומים ברוסיה על התעניינות בקבוצה מצד שני תאגידי אנרגיה מקומיים - חברת האנרגיה גזפרום, ותאגיד Fund Energy שבבעלות שר האנרגיה הרוסי לשעבר, איגור יוסופוב.

הניסיון של חברות האנרגיה הרוסיות לרכוש את פנאתינייקוס לא קשור לספורט, אלא לדריסת רגל שהן מעוניינות לקבוע ביוון. Fund Energy שמנהלת חברות אנרגיה, נפט וגז, ניסתה להיכנס לשוק היווני לפני מספר שבועות כשהיתה בין 14 חברות שהגישו הצעות לרכישת תאגיד האנרגיה של ממשלת יוון DEPA. גם תאגיד גזפרום, שיוסופוב יושב בדירקטוריון שלו, ניסה את מזלו ברכישת DEPA אולם ללא הצלחה. יוסופוב היה שר האנרגיה של רוסיה בין 2001 ל-2004, לפני שנכנס לקרמלין כיועצו של ולדימיר פוטין לענייני אנרגיה.

גורם רוסי נוסף שמעוניין בפנאתינייקוס היא חברת הנפט הממשלתית Rosneft, שלפי דיווחים ביוון כבר קיבלה את הסכמת האחים ג'אינקופולוס להעברת הקבוצה ללא תמורה, בשני תנאים: השארתו של המאמן זליקו אוברדוביץ' והעמדת תקציב שנתי של לא פחות מ-15 מיליון אירו. לפי דיווח באתר telebasket.com, אנשים מטעם Rosneft כבר עברו על ספרי החשבונות של פנאתינייקוס לקראת אפשרות של רכישה ואף אמורים להיות אורחי המועדון בפיינל-פור של היורוליג שיערך בחודש הבא באיסטנבול.