דגן מגבה את דיסקין: "אמר את האמת הפנימית שלו"

ראש המוסד לשעבר, שבעצמו יצא בחודשים האחרונים נגד מדיניות הממשלה בנושא האיראני, מתייצב היום לצדו של עמיתו לשעבר מהשב"כ ומביע תמיכה בהתבטאויותיו המסעירות בסוף השבוע

ראשי הביטחון לשעבר בקו אחד: ראש המוסד לשעבר, מאיר דגן, מגבה את ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, בהתבטאותו המסעירה בסוף השבוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק. "הוא בחור טוב ורציני והוא אומר את האמת הפנימית שלו", אמר דגן במהלך דברים שנשא בכנס "ג'רוזלם פוסט" בניו-יורק.

דגן, שמתח בעצמו ביקורת על מדיניות הממשלה בנושא הגרעין האיראני, דחה גם כן את גל ההאשמות שהופנו כלפיו בעקבות התבטאויותיו. "אף אחד לא יאמר לי מה לומר ועם מי לדבר", אמר בדברים בוועידה. "אם יתחילו לסתום פיות זה יתחיל בראשי מוסד לשעבר, וייגמר באזרחים".

בוועידה השתתפו גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. "עדיין יש זמן לעצור את איראן, באמצעות סנקציות ודיפלומטיה", אמר אולמרט בדברים שנשא בכנס. "ארצות הברית צריכה להוביל את המאמצים הבינלאומיים לעצור את איראן".

בינתיים, הודיע דיסקין כי התבטאויותיו בנושא נתניהו וברק לא יהיו האחרונות. "אינני מתחרט על אף מילה שאמרתי ביום שישי. נראה לי שהדברים הם אף חמורים יותר, ובבוא היום אומר גם דברים חמורים יותר על מצבה של המנהיגות בישראל", אמר ראש השב"כ לשעבר בשיחות עם מקורביו.

בהתייחס לתגובת מקורבי נתניהו, לפיה הדברים נאמרו מתוך תסכול על כך שהוא לא מונה לראשות המוסד, אמר דיסקין כי "אחרי חמש שנים בראשות השב"כ ביקשתי לפרוש וללכת הביתה. היה זה ראש הממשלה בנימין נתניהו שהפציר בי להמשיך לשנה שישית. קיימנו מספר פגישות בעניין זה, ונתניהו הסביר לי את הנחיצות בהמשך תפקידי כי זו צפויה להיות 'שנת הכרעה' בנושא הפלסטיני".