בקשה לייצוגית נגד הוט: נמנעת מהקמת מרכזי שירות

עו"ד שרון פינקלשטיין מבקש לתבוע את הוט ב-186 מיליון שקל ■ טוען: הוט מפירה את הרישיון ומפיקה רווחים על חשבון הלקוחות

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית ב-186 מיליון שקל נגד חברת הכבלים הוט, בטענה כי החברה נמנעת מהקמת מרכזי שירות פרונטליים ללקוחותיה, ובכך מפירה את תנאי הרישיון שלה.

לפי התובע, עו"ד שרון פינקלשטיין, הזיכיון של הוט מחייב אותה להקים מרכזי שירות בפריסה ארצית, כמו חברות הסלולר. לפי התביעה, "במעשיה אלה מתעשרת הוט שלא כדין ומפיקה רווחים על חשבון הלקוחות, חוסכת תשלומים עבור שכירת מבנים, משכורות לעובדים וכו'".

בנוסף לבקשה לפיצוי לציבור, מבקש עו"ד פינקלשטיין מבית המשפט גם להוציא צו עשה שיחייב את הוט להקים ולתחזק מרכזי שירות ללקוחותיה בכל רחבי הארץ.

לפי הערכתו, "התעשרותה של הוט מוערכת במאות מיליוני שקלים ב-7 השנים האחרונות", זאת מאחר שהיא מוותרת על הקמת מרכזי שירות פרונטליים שהיו מחייבים בהוצאות גדולות על כוח-אדם, נדל"ן ועלויות תפעול ותחזוק אחרות.

במקביל, טוען עו"ד פינקלשטיין, נשללת מלקוחות החברה הזכות הפרונטלית להתמקח, להפעיל לחץ על נציגי השירות ולהתלונן מול נציג בשר ודם.

לפי הבקשה לייצוגית, להוט יש עמדות בקניונים השונים, בהן היא מציעה מוצרים ושירותים (אינטרנט, כבלים) ואפשרות להחזרת מוצרים, לרבות שלטים. עם זאת, לטענת התובע, בעמדות אלה לא ניתן לערוך בירורים על חשבוניות, לא ניתן להתלונן, לא ניתן להתמקח על תנאי החוזה מול הוט, לא ניתן לאיים בניתוק ולבטח לא ניתן להתנתק מהוט.

מהוט נמסר: "התביעה התקבלה, נגיב בבית המשפט".