האקרים איראניים תקפו את אתר ההידברות הישראלי-איראני

גורם איראני מתקיף היום את אתר TeHTel, לאחר שבכיר איראני כינה אותו "אתר ריגול ישראלי מסוג חדש" ■ עורך האתר: הגורמים שתוקפים את האתר מעוניינים לחסום את ההדברות בין ישראלים לאיראנים

היום (ג') בשעות אחר הצהריים יצאה לדרך מתקפת סייבר משולבת על האתר הישראלי TeHTel, המחבר בין גולשים ישראלים לגולשים איראנים (www.tehtel.com). המתקפות מגיעות ממדינות שונות על פני הגלובוס, וביניהן ארה"ב, אך בדיקה טכנולוגית ראשונית מטעם גורמים באתר מעלה כי מאחורי המתקפות עומד גורם יחיד, ייתכן איראני. נכון לשעה זו המתקפות עדיין נמשכות, ואנשי האתר עובדים על מנת לחסום אותן.

האתר הושק לפני כחודשיים והוא פועל במסגרת מרכז עזרי לחקר איראן והמפרץ הפרסי, ונרשמו בו עד כה מאות אלפי ביקורים מאיראן ומהעולם.

התוקפים האלמונים משתמשים בכתובות IP פיקטיביות על מנת ליצור עומס על האתר ולהפוך אותו לבלתי זמין. עד כה הגנות האתר עמדו במתקפות, והוא נותר זמין לגלישה.

ב-16 באפריל פירסמה קבוצת "לוחמי וקציני הסייבר של מחוז כרמאן", קבוצת האקרים איראנית המזוהה עם גורמים קיצוניים, גינוי חריף ל-TeHTel. ייתכן שקבוצת האקרים זו עומדת מאחורי המתקפות האחרונות. קבוצת ההאקרים פירסמה את הגינוי לאחר שמחסן רזאי, מזכיר המועצה לקביעת האינטרס של איראן, פירסם אף הוא גינוי ל-TeHTel וכינה אותו "אתר ריגול ישראלי מסוג חדש". לאחר הגינוי הרשויות האיראניות חסמו את הגישה לאתר מתוך איראן, אך מנהלי האתר מצאו דרכים לעקוף את החסימה, וכיום האתר נגיש מאיראן.

יוני שדמי, עורך האתר וחוקר באוניברסיטת חיפה: "ציפינו למתקפה הזו. ככל ש-TeHTel צובר פופולאריות בתוך איראן, כך קבוצות קיצוניות בתוך השלטון מנסות לחבל באתר. ההתקפות החלו בגינוי המילולי לאתר מטעם המועצה לקביעת האינטרס, המשיכו בחסימת הגלישה לאתר מתוך איראן, וכעת מגיעות מתקפות הסייבר. המטרה של TeHTel היא ליצור הדברות אותנטית וכנה בין ישראלים לאיראנים. הגורמים שתוקפים את האתר מעוניינים לחסום את ההדברות הזו".