בשביל זה יש מסים

רשות המסים הוציאה 800 אלף שקל על מכתב לאזרח. ויש כמובן גם חזון

בעלי עסקים בישראל הופתעו לאחרונה לגלות בתיבת הדואר שלהם מכתב אישי ממנהל רשות המסים, דורון ארבלי. "מצאתי לנכון לפנות אליכם אישית", הוא כותב, "על מנת לשתף אתכם בחזון הרשות, ובתהליכי העבודה החדשים שאנו נוקטים ברשות המסים על מנת להגביר את שיתוף-הפעולה עימכם".

מהו החזון, אתם שואלים? "מתן שירות יעיל, איכותי והוגן, אכיפת גביית המסים, העצמת ההון האנושי ותשלום מס אמת". המילים "מס אמת", אגב, מודגשות במכתב בבחינת אזהרה עדינה למי שלא יעמוד בחובתו האזרחית.

למה ארבלי צריך לציין את המובן מאליו במכתב לכ-700 אלף איש? דוברת רשות המסים, עידית לב-זרחיה, מסבירה: "כחלק מאסטרטגיה כוללת, השמה דגש על חיזוק יחסי האמון בין הרשות לבין ציבור משלמי המסים, מצא לנכון דורון ארבלי לפנות לראשונה אל הציבור מולו פועלת הרשות ולשתף אותו בחזון ובמהלכים שהיא נוקטת, מתוך מטרה להקטין את החיכוך שלהם מולה, וכדי לאפשר לרשות למקד את המאמצים במי שאינם ממלאים את חובתם החוקית".

לא חבל על הכסף?

"עלות המשלוח, בגובה כ-800 אלף שקל, נשקלה בכובד-ראש. בסופו של דבר, במבחן של עלות-תועלת נמצא כי המטרה אכן מצדיקה את ההוצאה. ההדים החיוביים הרבים שהתקבלו מהציבור הרחב מעידים כי הפנייה אכן התקבלה ברוח זו".