168 דירות חדשות בפינוי-בינוי במתחם גולומב בגבעתיים

‏המתחם, בין רחוב גולומב מצפון ורחוב ויצמן ממערב, הוא בשטח 6.7 דונם ■ ‏הדירות החדשות ייבנו ב-4 מבנים בני 8 קומות או לחילופין ב-3 בניינים בני 12 קומות

‏168 דירות חדשות ייבנו ברחוב גולומב בגבעתיים במקום 44 דירות שיפונו במסגרת תוכנית פינוי בינוי שאושרה להפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ת"א.

‏המתחם, בין רחוב גולומב מצפון ורחוב ויצמן ממערב, הוא בשטח 6.7 דונם. קיימות בו היום 44 דירות צמודות קרקע בשטח 30 מ"ר כל אחת. אלה ייהרסו ובמקומן תתאפשר בניית 168 דירות חדשות בשטח ממוצע של 110 מ"ר. 20% מהדירות יהיו בשטח 60 מ"ר.

‏הדירות החדשות ייבנו בארבעה מבנים בני 8 קומות או לחילופין בשלושה בניינים בני 12 קומות. בפרויקט ייבנה חניון תת-קרקעי.

‏מבנה נוסף ייבנה בגובה של חמש קומות וישמש לצורכי ציבור ולמסחר, כשבקומת הקרקע יוקמו שני גני ילדים עם חצר צמודה ויוקצו שלוש יחידות לצורכי ציבור, כולל בית כנסת.

‏התוכנית היא ביוזמת הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה גבעתיים וחברת ס. אלון חברה להשקעות ובניין בע"מ. על עריכת התוכנית אחראי משרד פרחי-צפריר אדריכלים בע"מ.

מעיריית גבעתיים נמסר: "התחדשות עירונית ופינוי בינוי הם הדרך המועדפת על העירייה לשמר את אופיה הייחודי של גבעתיים, כאשר העירייה מקדמת ותומכת במספר פרויקטים הנמצאים בשלבי תכנון וביצוע. במקרה הנ"ל מעדיפה העירייה את החלופה המאפשרת הקמת 4 מבנים בני 8 קומות כל אחד ולא 12 קומות כמוצע בחלופה האחרת. באזור מרכז העיר ניתן גם לשמור על אופי בנייה נמוך יחסית וגם לחדש ולשדרג את בתי התושבים. הרווח מכך הוא של העיר כולה".