סקר מכון "דחף": קדימה מתרסקת; יאיר לפיד - 12 מנדטים

הסקר, בהנהלת ד"ר מינה צמח, נערך עבור ערוץ הכנסת ■ עוד עולה מהסקר: הליכוד מוסיף להתחזק ל-31 מנדטים ומפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' עם 17 מנדטים

סקר של מכון "דחף" שבוצע עבור ערוץ הכנסת קובע כי מפלגתו של יאיר לפיד תהיה הרביעית בגודלה אחרי הבחירות הקרובות. עוד עולה כי הליכוד מוסיף להתחזק ורושם הישג של31 מנדטים, וכי 62% מהציבור כלל לא סבור שצריך ללכת עכשיו לבחירות.

הסקר שנערך בהנהלת ד"ר מינה צמח, מעלה כי נתניהו והליכוד יהיו המנצחים הגדולים בבחירות עם 31 מנדטים. מיד אחריהם ניצבת מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ'עם 17 מנדטים, והמפלגה השלישית בגודלה עם 13 מנדטים - היא ישראל ביתנו.

יאיר לפיד עם מפלגתו החדשה "יש עתיד" גורף על פי הסקר 12 מנדטים. מפלגת קדימה, ביום שלאחר התפטרותה של ציפי לבני, מתרסקת ומגיעה ל-10 מנדטים בלבד. המפלגות הערביות משיגות 11 מנדטים, ש"ס עם 8 מנדטים, יהדות התורה עם 6 מנדטים והאיחוד הלאומי ומרצ עם 4 מנדטים כל אחת.

על פי הסקר, מפלגה בראשות אריה דרעי תזכה ל-2 מנדטים בלבד, בדומה לבית היהודי-מפד"ל. מפלגת "העצמאות", שפתחה הבוקר את הקמפיין שלה, לא עוברת את אחוז החסימה על פי הסקר. עוד עולה מהסקר כי 62% מהציבור סבור שבכלל לא צריך ללכת עכשיו לבחירות וכי רק 27% מהישראלים מאמינים כי בחירות עכשיו הן לטובת המדינה.