ליברפול ממשיכה לשלם מחיר כבד על עידן ג'ילט והיקס

התחייבויות מתקופת הבעלים הקודמים של המועדון הובילו את קבוצת הכדורגל האנגלית להפסד קרוב ל-50 מיליון ליש"ט בעונת 2010/11

רגע לפני שהיא פוגשת את צ'לסי בגמר הגביע האנגלי ביום שבת הקרוב, פרסמה היום (ה') ליברפול את הדוחות הפיננסיים שלה לעונת 2010/11. הקבוצה האנגלית דיווחה על הפסד של 49.4 מיליון ליש"ט, קפיצה של קרוב ל-150% אחוז לעומת ההפסדים שנרשמו ב-2009/10.

במועדון הסבירו את ההפסד בתשלומי פיצויים בשווי 8.4 מיליון ליש"ט לרוי הודג'סון, המאמן שעזב את תפקידו בקבוצה בינואר 2011, ולכריסטיאן פורסלואו, לשעבר מנהל הקבוצה.

עניין נוסף שהכביד על התקציב הוא תשלום בשווי 35 מיליון ליש"ט שנאלצה ליברפול להעביר לחברת HSK, שהיתה אחראית מטעם הבעלים הקודמים של הקבוצה, האמריקנים ג'ורג' ג'ילט וטום היקס, על פרויקט האצטדיון החדש של המועדון בסטנלי פארק (על-אף שהפרויקט נגנז בינתיים על-ידי הבעלים החדשים, חברת Fenway Sports Group).

חברת Fenway האמריקנית, שמחזיקה בקבוצת הבייסבול האמריקנית בוסטון רד-סוקס, השתלטה על ליברפול באוקטובר 2010 ומחקה את חובותיה, שעמדו על כ-200 מיליון ליש"ט.

איאן איירה, ממנהלי ליברפול, התייחס לתשלום בגין פרויקט האצטדיון החדש לעיתון ה"ליברפול אקו": "אני שמח שמחקנו את ההתחייבות הזאת, וכעת נוכל להמשיך לנוע קדימה מבלי החבל הזה שהיה כרוך סביב הצוואר שלנו".