מקרן קול של ימאהה - למי שלא רוצה חוטים בסלון

ה-YSP 2200 הוא פתרון טוב למי שלא רוצה מערכת שדורשת חיווט על הקירות ולא מרוצה מהסאונד של הטלוויזיה שלו. מצד שני, מחירה לא נמוך, ומי שמוכן להשקיע במערכת סאונד עם 5.1 רמקולים, יקבל פתרון מוצלח יותר

השיפור המתמיד בטלוויזיות ובאיכות הצפייה מעודד את הצרכנים לנסות להפוך את הסלון שלהם לחדר הקרנה. המוצר המשלים למסך גדול הוא מערכת אודיו המספקת סאונד עשיר ומוצלח. הבעיה עם מערכות סאונד, שהן דורשות 5 רמקולים, בנוסף לסאב. כמו כן, צריך להתקין את הרמקולים האחוריים, מאחורי מקומות הישיבה, מה שדורש העברת חוטים, שלא מחמיאה יותר מדי לקירות הבית.

מקרן קול: ה-YSP 2200 מורכב מ-16 רמקולים קטנים, הנותנים תחושה של מערכת יותר גדולה ורצינית ממה שנראה לעין. התחושה היא שהצליל מאוד רחב ומגיע מכל האזור הקדמי ולא רק מהרמקול. לטעמנו הצליל היה יחסית עמוק והסאבוופר עשה את העבודה. קשה היה לנו להגיד, שהרגשנו צליל אחורי, כמו שרמקולים אחוריים אמיתיים היו מספקים.

התקנה: כדי ליצור את אפקט הסראונד, משתמשת ימאהה בטכנולוגיה בשם IntelliBeam. מדובר כאן במיקרופון שמניחים במרכז הסלון. המיקרופון יוצר התאמה לצליל של החדר בעזרת החזר הסאונד מהקירות. מדובר בתהליך שצריך לבצע רק בהתקנה הראשונית של המוצר.

עיצוב: המערכת מורכבת משתי יחידות: הסאבוופר ומקרן הקול המעוצב כמלבן ארוך, המיועד לשבת מתחת לטלוויזיה. עיצוב המוצר הזה לא מחמיא במיוחד וברוב המקרים, הוא פוגע בסביבה הנקייה של המסך. מצד שני, צריך לזכור שהוא חוסך העברת חוטים לעוד רמקולים ומיקום של רסיבר נוסף.

חיבורים: הדגם כולל 3 כניסות HDMI, בנוסף ליציאה שאליה מחברים את מסך הטלוויזיה. יש תמיכה בפורמט תלת-ממד. ללא תמיכה בתלת-ממד במגבר, לא ניתן לשמוע סאונד בכותרים מהסוג הזה. מלבד זה, יש כאן אופציה לחיבור תושבת לאייפון של אפל, להאזנה ישירה של מוזיקה מהמכשיר הזה.

בשורה התחתונה: ה-YSP 2200 הוא פתרון טוב למי שלא רוצה מערכת שדורשת חיווט על הקירות ולא מרוצה מהסאונד של הטלוויזיה שלו. מצד שני, מחירה לא נמוך, ומי שמוכן להשקיע במערכת סאונד עם 5.1 רמקולים, יקבל פתרון מוצלח יותר.

מחיר: 6,090 שקל.

ציון: 8.