ברק משתלח באשכנזי: זייף, קיבל שוחד, רימה והפר אמונים

פרשת הרפז: במכתב ליועמ"ש טען שר הביטחון כי אשכנזי ביצע עבירות של שיבוש סדרי שלטון, זיוף ושימוש במסמך מזויף, שיבוש הליכי משפט ומתן וקבלת שוחד

יורד לפסים אישיים: כשברקע הדיווחים לפיהם מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה יבחנו את האפשרות שקיים היבט פלילי בפרשת מסמך הרפז, משתלח שר הביטחון אהוד ברק בצורה חסרת תקדים במי ששירת תחתיו כרמטכ"ל, גבי אשכנזי, ומאשים אותו בביצוע עבירות פליליות.

במכתב שהעביר ברק ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, ואשר עותק ממנו נשלח לכלי התקשורת, טען שר הביטחון בין היתר כי אשכנזי ביצע עבירות הקשורות לשיבוש סדרי שלטון, זיוף ושימוש במסמך בנסיבות מחמירות, שיבוש הליכי משפט, קבלת ומתן שוחד, סיוע למתן שוחד, קשירת קשר לביצוע פשע, עבירות צבאיות וביטחוניות, מירמה והפרת אמונים.

בנוסף, האשים ברק את אשכנזי כמי שמנסה לפעול למניעת פרסום דוח מבקר המדינה בנושא המסמך. "החשודים העיקריים בביצוע העבירות לכאורה, בערוצים שונים, לרבות עתירה לבג"ץ ופעילות הכפשה בתקשורת וברחוב, על מנת להשהות, לשבש ואף למנוע את פרסום דוח הביקורת", כתב ברק.

אשכנזי הגיב הערב להאשמות הקשות: "האשמתו של אשכנזי בקבלת שוחד היא מופרכת ובעיקר הזויה. כל שיחות הטלפון בלשכת הרמטכ"ל הוקלטו ונבדקו על-ידי המבקר, המשטרה בדקה, אף אחד לא העלה עד היום טענה של שוחד. כנראה שמשהו רע מאד עובר על שר הביטחון, וקשה שלא להיות מוטרד מכך", לשון ההודעה של אשכנזי.