תבוסה לאטיאס: לא יוקצו 5% מכל פרויקט לדיור הציבורי

אטיאס: "ש"ס היא היחידה שנאבקת בממשלה למען הדיור הציבורי והשכבות החלשות. לצערי, שרי הליכוד הפנו עורף לחלשים ביותר בחברה, ועשו יד אחת עם משרד האוצר כדי לחסל את הדיור הציבורי בישראל"

ועדת השרים לחקיקה הפילה היום (ב') את הצעת החוק של שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, להקצות 5% מהדירות בכל פרויקט חדש לדיור הציבורי. זאת, חודשיים לאחר שהוועדה החליטה לדחות את הדיון בהצעה, לאור התנגדות משרד האוצר.

בתום הישיבה, מסר אטיאס כי "ש"ס היא היחידה שנאבקת בממשלה למען הדיור הציבורי והשכבות החלשות. לצערי, שרי הליכוד הפנו עורף לחלשים ביותר בחברה, ועשו יד אחת עם משרד האוצר כדי לחסל את הדיור הציבורי בישראל".

יצוין כי את הצעת החוק יזמו חברי כנסת לא רק מש"ס: דוד אזולאי (ש"ס), זאב אלקין (ליכוד), אורלי לוי אבקסיס ("ישראל ביתנו") ומירי רגב (ליכוד).

כיום ממתינות 2,400 משפחות בתור לדירה בדיור הציבורי. לפני כארבעה חודשים החל אטיאס לקדם הצעת חוק שתגדיל את מלאי הדירות בדיור הציבורי, שמאגרים מתוכו נמכרו לאורך השנים. לפי הצעת החוק של אטיאס, 5% מהדירות החדשות בכל פרויקט יעברו לרשות המדינה, ואת התמורה עליהן, "ינכה" היזם מסכום ששילם למינהל מקרקעי ישראל בעבור המגרש.

בתגובה, מסר אוהד דנוס , יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, כי "מדינת ישראל צריכה להרכין את ראשה ולהתנצל בפני זכאי הדיור הציבורי על שלא קידמה את הצעת החוק בעניין, ופספסה הזדמנות לפתור את בעיית 2,400 המשפחות מעוטות היכולות, כמעט חינם אין כסף.

"לא ברור כיצד החלטת הממשלה מהיום מתיישבת עם הצהרות מקבלי ההחלטות על כך שמשאב הקרקע אינו משהו שהמדינה צריכה לסחור ולמקסם בו רווחים. אני מקווה כי בממשלה הבאה יתוקן העוול שנגרם היום באי אישור הצעת החוק. מגיע לשר אטיאס יישר כוח גדול על המאבק שניהל למען החלשים והמסכנים, אבל נראה כי הסיכויים, למרות ההיתכנות הכלכלית, לא היו גדולים מראש".