הסוף לשביתה: 2% תוספת שכר וחלק מהרווח לעובדי תדיראן

לאחר כשבוע וחצי של שביתה, נחתם הסכם קיבוצי בין ההסתדרות וועד העובדים לבין הנהלת תדיראן מערכות ■ 13.5% מרווחי החברה יחולקו בכל שנה בין העובדים

אחרי שנכנסה אל השבוע השלישי, הסתיימה היום (ג') השביתה בתדיראן מערכות, מקבוצת אלביט מערכות. זאת לאחר שנציגי ההנהלה, ועד העובדים וההסתדרות, חתמו על הסכם משותף. השביתה באלישרא, חברת האם של תדיראן מערכות, עדיין נמשכת.

על פי ההסכם, שגובש בתום מו"מ לילי, 200 העובדים המאוגדים של החברה יזכו לתוספת שכר של 2%, ובנוסף נקבע כי 13.5% מהרווח הנקי של החברה לפני מס יחולקו לעובדים מדי שנה. עוד נקבע כי תוגבל יכולת ההנהלה לקלוט מהנדסים למסגרת שמכונה "הסכם מהנדסים חדש" הסכם שמאפשר להנהלה לפטר מהנדסים ביתר קלות. על פי הגבלה שנקבעה, מספרם של העובדים במסגרת ההסכם החדש לא יעלה על זה של העובדים בהסכם הישן והגמיש פחות. כן הוסכם גם על תנאי פיצויים מוגדלים ופנסיה מוקדמת לעובדים ותיקים המעוניינים לפרוש מרצון. בתמורה לכל אלה, העובדים הבטיחו להנהלה שקט תעשייתי ארוך יחסית, עד דצמבר 2017.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן, אמר היום: "עם סיום הסכסוך והשביתה בתדיראן מערכות, אני קורא להנהלה לסיים באופן מידי את המשבר באלישרא תוך כדי הגעה להסכם עם העובדים". יו"ר ועד העובדים, סטריאן פינקל, הוסיף: "זהו מאבק מן הקשים שהיו בתולדות החברה. אני מודה ליו"ר ההסתדרות עופר עיני ויו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן אשר בלעדיהם הסכם זה לא היה נחתם. אני מקווה שעובדי אלישרא יגיעו אף הם להסכם מוקדם ככל הניתן". מצד ההנהלה ניהלו את המו"מ בין היתר נשיא קבוצת אלביט יוסי אקרמן, ומנכ"ל אלישרא יצחק גת.