לבני למוחים: מגיעה לכם פוליטיקה של עקרונות ולא כיסאות

(עדכון) - מארגני המחאה לא נשארים אדישים: הערב מתקיימת הפגנה בתגובה להסכם הקואליציוני, ובשבת - הפגנה בכותרת "מחזירים את המדינה לאזרחים"

מאות מפגינים מתאספים הערב (ג') בהפגנה בכיכר הבימה בתל-אביב תחת הקריאה "מהיום - כל העם אופוזיציה", עקב כניסתו של שאול מופז וסיעת קדימה לממשלה.

בהפגנה משתתפים פעילים מהמחאה החברתית, ארגונים חברתיים, פעילים פוליטיים וחברי כנסת כמו ניצן הורביץ (מרצ), דב חנין (חד"ש), אבישי ברוורמן (עבודה) וציפי לבני. פרט להפגנה בתל-אביב, מתקיימות גם הפגנות בירושלים ובבאר-שבע.

לבני אמרה למוחים: "מגיעה להם פוליטיקה של עקרונות ולא של כיסאות, של ערכים - ולא של שורדים. מגיע להם ולילדים שלנו הרבה יותר ממה שראינו הבוקר".

"כמו גנבים בלילה נפגשו ראש הממשלה וראש האופוזיציה כדי לגנוב לנו את המדינה", נכתב בדף הפייסבוק של ההפגנה. "לא נרשה להם להמשיך להרוס לנו את הבית. הממשלה הזאת צריכה ללכת. המאבק על החיים שלנו כאן מתחיל היום!"

בנוסף, בשבת הקרובה מתוכננת הפגנה בכיכר רבין בתל-אביב תחת הכותרת "מחזירים את המדינה לאזרחים". לפני כן, בשעה 18:30 תתקיים הפגנה נגד אפליה וגזענות בדיור, שתתחיל בכיכר רבין לכיוון בית אריאלה בתל-אביב.

ההפגנה הגדולה בהמשך למחאה של הקיץ הקודם אמורה להתקיים בשבת הקרובה במקומות שונים בארץ, ביניהם תל-אביב, חיפה, פרדס-חנה, נהריה, קריית-שמונה וירושלים.

מארגני האירוע אמרו כי "נשבר לנו מפוליטיקה ישנה ומושחתת שאטומה למצוקות שלנו. נשבר לנו מכלכלה ששוברת את גבינו. נשבר לנו מפוליטיקאים שלא רואים אותנו ממטר. נשבר לנו מהתעסקות בספינים, קומבינות ועבודה בעיניים במקום בטובתנו. צריך מדיניות שתאפשר לכולנו לפרוח".