תאי גזע שפיתחה פלוריסטם הוזרקו לילדה חולה והצילו חייה

תאים שפיתחה החברה הוזרקו לילדה בת 7 שהגיעה למרכז ההשתלות בבית החולים הדסה לאחר שגופה דחה שתי השתלות מח עצם ■ כתוצאה מההזרקה של התאים, נרשם מהפך במצבה של הילדה, ובכלל זה גידול משמעותי בהיווצרות תאי דם אדומים

תאי גזע שפיתחה חברת פלוריסטם הישראלית, הוזרקו לילדה בת 7 שהגיעה למרכז ההשתלות בבית החולים הדסה עין כרם מרומניה, כשהיא סובלת ממחלה חשוכת מרפא המונעת התחדשות של תאי מח העצם, והצילו את חייה.

הטיפול בילדה היה למעשה המוצא האחרון והגיע לאחר כישלון שתי השתלות מח עצם. הרופא המטפל של הילדה החליט לפנות לטיפול ניסיוני בהשתלת תאי גזע שעליו קרא במחקרים בלבד. תושיית הרופא הביאה לשיפור משמעותי במצבה של הילדה והיא צפויה להשתחרר היום (ד') מבית החולים.

"תאי הגזע מהשלייה ממש הצילו את חייה של הילדה. התוצאות של המקרה הייחודי הזה מראות שתאי גזע מהשלייה עשויים להיות יעילים גם בטיפול במחלות אחרות הפוגעות במוח העצם", אומר פרופ' ראובן אור, מנהל מחלקת השתלת מח עצם בהדסה.

בעקבות פניית הרופא המטפל לחברת פלוריסטם ובאישור ועדת הלסינקי של משרד הבריאות, קיבלה הילדה, המאושפזת בימים אלה בבית החולים הדסה עין כרם, טיפול ניסיוני בתאי גזע מהשלייה, שפותחו בפלוריסטם, חברת ביו רפואה ישראלית. מח עצם אפלסטי הינה מחלה גנטית שבה החולה סובל מכשל במח העצם כתוצאה ממחסור בתאי גזע המעוררים היווצרות כלי דם.

כתוצאה מההזרקה של התאים, נרשם מהפך במצבה של הילדה, ובכלל זה גידול משמעותי בהיווצרות תאי דם אדומים וטסיות דם. מבית החולים דווח כי הילדה צפויה להשתחרר מבית החולים בקרוב.

"אנחנו בפלוריסטם שמחים מאוד על כך שתאי הגזע מהשלייה שלנו סייעו לילדה הזו", אמר היום זמי אברמן, מנכ"ל פלוריסטם. "באופן מדהים, התוצאות שנראו בחולה לאחר הזרקה תוך-שרירית של התאים תואמות את ההשפעה החיובית על מח העצם שנצפו כאשר הזרקנו את התאים הללו באופן תוך-שרירי לבעלי חיים אשר נחשפו לרמות קרינה קטלניות. תוצאות הטיפול הניסיוני והמחקרים הפרה קליניים מצביעים על פוטנציאל משמעותי של תאי הגזע מהשלייה לטפל במצבים נוספים של כשל במח העצם, ואנו ממשיכים לפתח ולבדוק את האינדיקציה הזו".

חברת הביו רפואה הישראלית פלוריסטם, עוסקת מזה כמה שנים בפיתוח תרופות מתאי גזע שמקורם בשלייה של נשים לאחר לידה. בנוסף למחקר הפרה קליני בבעלי חיים לבדיקת השפעת תאי הגזע על נפגעי קרינה הסובלים מכשל במח העצם, נמצאת החברה בימים אלה בשיאם של ניסויים בבני אדם לטיפול באינדיקציות נוספות באמצעות התאים שפיתחה.