ממשלת אחדות? ישראל ביתנו מתנגדת לחלופה לחוק טל

בהתייחסות ראשונה למהלך של נתניהו ומופז צפה שר החוץ ליברמן כי הממשלה "תוציא את ימיה", אך הוסיף כי מפלגתו מוכנה לבחירות בכל רגע

חילוקי דעות ראשונים בממשלת האחדות: יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ששהה בברלין בעת רקימת הקמת ממשלת האחדות, הגיב הבוקר (ד') לראשונה למהלך. שר החוץ בירך על הצעד של ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ שאול מופז, אבל הביע התנגדות לחלופה שמציע הליכוד לחוק טל. "המבחנים העיקריים של הממשלה החדשה הם חוק טל ופינוי הבתים בגבעת האולפנה, ואני מקווה שנשכיל לעבור אותם בדרך הטובה", אמר. "דווקא בגלל שיש קואליציה יציבה ואיתנה - אסור שזו תהיה מריחה".

"שמעתי כמה הצעות, כולל זו שמגבש יו"ר הקואליציה", המשיך ליברמן. "ההצעה לא מקובלת עלינו. אנחנו מצפים שתהיה הצעה רצינית, ושלא יעמידו אותנו בפני עובדה. אני לא צריך לקבל את ההצעה מעיתונאים בכנסת. היינו מצפים לקבל אותה מיו"ר הקואליציה, אם יש לו הצעה כזאת".

שר החוץ הוסיף כי ישראל ביתנו לא נלחמת על הקרדיט, אלא על רצינות הצעת החוק. "לא נלחם על קרדיטים, נלחם על הצעת חוק מקיפה ורצינית", אמר.

ליברמן הביע ביטחון שהממשלה "תוציא את ימיה", אולם הוסיף כי "אם ירצו ללכת לבחירות מוקדמות, אנחנו מוכנים בכל רגע נתון. בסוף, 22 באוקטובר 2013 זה התאריך הכי טוב למדינת ישראל לבחירות".

שר החוץ לא פספס את ההזדמנות לתקוף גם את יאיר לפיד. "ראיתי את המצע של לפיד, שדיבר נגדנו באולפן שישי, שיהיה יו"ר המפלגה עד 2020", אמר, "סיכוייו להיבחר לנשיא ארה"ב הרבה יותר גבוהים מסיכויי מפלגתו להישאר עד 2020".