הסוף לכבילת לקוחות: הגבלות במבצעי טאבלטים וטלוויזיות

משרד התקשורת אסר על חברות התקשורת לשלול הטבות מלקוחות שרכשו טלוויזיות או טאבלטים במסגרת מבצע של החברה ורוצים בהמשך להתנתק ממנה

הסוף לכבילת מנויים שרכשו מוצר במסגרת מבצעים ממפעילי תקשורת. ל"גלובס" נודע כי אתמול (ד') שלח משרד התקשורת מכתב לכל חברות התקשורת, והודיע להן כי מנויים שרכשו מוצר במסגרת מבצע (טאבלטים, טלוויזיות וכו'), בתמורה להטבה בשירותים שמציע המפעיל, והחליטו בהמשך להתנתק מהחברה - לא ייכבלו בשום דרך, והטבה שקבלו לא תישלל מהם.

במסגרת מבצעים של חברות התקשורת רוכשים מנויים מוצרים מסוימים בתשלומים, ישירות מהמשווק או מהמפעיל, ומקבל בתמורה הטבה חודשית, לעתים בגובה התשלום החודשי שמשולם עבור המוצר, כך שהמנוי מקבל לכאורה את המוצר בדרך שנתפשת בעיני המנוי כאילו מדובר במתנה, ולעתים מקבל המנוי הטבה חלקית.

מתנאי המבצעים עולה כי מנוי שהפסיק את התקשרותו עם המפעיל, נשללה ממנו הזכות לקבלת ההטבה, ולפיכך החליט המשרד לבדוק תלונות של לקוחות מהן עלה כי המפעילים השתמשו בהטבה על מנת לכבול מנויים ולמנוע מהם לעבור לחברות אחרות.

לאחר ששמע את עמדות המפעילים, הודיע אמש משרד התקשורת כי הוא דוחה את טענותיהם ודורש מהם להפסיק עם הנוהג הנפסד - ובמילים פשוטות מורה להם להמשיך להעניק ללקוחות את ההטבה שהיו אמורים לקבל אלמלא הפסיקו את ההתקשרות עם המפעיל.

המפעילים ניסו להסביר כי מדובר בנוהג מקובל וכי הלקוחות מודעים לתנאי המבצעים מראש, ולכן אין מקום להתערבות משרד התקשורת בעניין. המשרד לא קיבל את עמדתם והגיע למסקנה כי מדובר בניסיון לכבול את הלקוחות, וכי באמצעות שלילת ההטבה מתקיים ניסיון לרתק אותם למפעיל בדרך של כפייה.