ה"אקדח המעשן"? שרטוט מבנה לפיתוח נשק גרעיני באיראן

סוכנות הידיעות AP חושפת הערב שרטוט הדמיה של מבנה צבאי המשמש לפיתוח נשק גרעיני ■ בסוכנות הידיעות סירבו לחשוף מהיכן הגיע השרטוט, והסתפקו בדיווח לפיו המקור הוא "מדינה שעוקבת אחר תכנית הגרעין של איראן"

האם נמצא ה"אקדח המעשן" של איראן? עדות נוספת לכוונותיה הצבאיות של איראן בתכנית הגרעין: שרטוט הדמיה מיוחד של המתקן הצבאי פרצ'ין, שפורסם הערב (א') בסוכנות הידיעות AP. השרטוט חושף כי הרפובליקה האסלאמית פועלת לקידום תכנית הגרעין שלה. בסוכנות הידיעות סירבו לחשוף מהיכן הגיע השרטוט, והסתפקו בדיווח לפיו המקור הוא "מדינה שעוקבת אחר תכנית הגרעין של איראן".

בשרטוט נראה המבנה, ובהסבר שניתן לו נטען כי מדובר במבנה שנועד לפתח נשק גרעיני. איראן הכחישה כי היא פועלת בכיוון פיתוח תכנית גרעין צבאית וממשיכה לטעון בפומבי כי מטרות תכנית הגרעין שלה הן "לצרכי שלום בלבד". עם זאת, בראיון שהעניק ל-AP הגורם שהעביר את התמונה, נמסר כי "השרטוט מדויק".

התמונות המפלילות מפורסמות שבוע בלבד לפני הסבב השני של השיחות בין איראן לנציגי שש המעצמות, בנושא תכנית הגרעין האיראנית בבגדד.

אין מדובר ב"אקדח המעשן" הראשון שמחזיקה הקהילה הבינלאומית באשר לתכנית הגרעין האיראנית. דיפלומטים בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בווינה חשפו בחודש מרס השנה כי תמונות לווין שהגיעו לידי אנשי הסוכנות מוכיחות שאיראן העלימה שרידים ועקבות במתקן הצבאי פרצ'ין, שהעידו על ניסוי גרעיני שבוצע במקום.