אגודת העיתונאים מתחדשת: רותם אברוצקי נבחר ליו"ר האגודה

אברוצקי, עיתונאי ערוץ 1, נבחר ליו"ר האגודה פה-אחד ■ בנוסף נבחרו 3 סגנים חדשים: אורי תובל מ"הארץ", לילך רחמני מהחינוכית ואורי בינדר מ"מעריב"

אגודת העיתונאים בתל-אביב מתחדשת. חברי ההנהלה בחרו היום (ג') פה-אחד בעיתונאי ערוץ 1, רותם אברוצקי, ליו"ר האגודה החדש. כמו כן, ההנהלה בחרה ב-3 סגנים חדשים: אורי תובל מעיתון "הארץ", לילך רחמני מהטלוויזיה החינוכית ואורי בינדר מ"מעריב".

במשך כ-10 שנים היה אברוצקי אחד הכתבים המובילים של מהדורת "יומן" בערוץ 1, ובשנים האחרונות הוא עבד על סדרה דוקומנטרית בת 10 פרקים שנקראת "אחרינו המבול", שעדיין לא שובצה לשידור. יודגש כי תפקיד זה הינו בהתנדבות ונעשה במקביל להמשך עבודתו ברשות השידור.

בשיחה עם "גלובס" שנערכה לאחר הבחירה אמר אברוצקי כי הוא "שמח שכל חברי ההנהלה משלבים ידיים ותמכו בבחירה שלי פה-אחד. יש היום ההנהלה מצוינת עם 3 סגנים נהדרים - רחמני, בינד ותובל, שגם נבחר להיות יו"ר הוועדה המקצועית. אני בטוח שיחד נוכל להצעיד את האגודה למקומות טובים בהרבה מאלה שאנחנו נמצאים בה היום".

אברוצקי התייחס לארגון העיתונאים החדש, שהצליח לאגד במסגרת ההסתדרות הכללית כ-1,300 עיתונאים בחודשים האחרונים ולהקים ועדי עובדים במקומות העבודה ואמר כי "קם לנו ארגון צעיר מתחרה. זאת תחרות, ואני חושב שהיא מאוד טוב לנו. הארגון החדש צעיר ואולי יותר מלהיב ויותר סוחף, אבל אני חושב שהרבה יותר מורכב לנהל אגודה ותיקה ולהצעיד אותה קדימה מאשר להקים משהו חדש. זאת משימה מאוד מורכבת".

אברוצקי פרגן לארגון החדש ואמר כי התחרות בין השניים תעשה טוב למוסד העיתונות, והדגיש כי "אלף ומשהו עיתונאים שהצטרפו לארגון לא היו מאוגדים בשום מקום אחר עד היום. אני רואה בהקמתו דבר חשוב מאוד".

יחד עם זאת, אברוצקי הוסיף כי "זאת לא שעה קלה לאגודה, ומאוד קל להיכנס לדיכאון, אבל צריך לדעת שאת האגודה עזבו אולי 10 אנשים מאז הקמת הארגון החדש, אבל מצטרפים אליה עוד ועוד אנשים מדי חודש. לא הרבה, אבל כן מצטרפים".

אברוצקי הוסיף כי גם לארגון החדש זאת לא שעה קלה, וכי רק כאשר הוא יעמוד בפני מבחנים, נוכל להיווכח מהו כוחו האמיתי. לדבריו, "החברים שהצטרפו לארגון החדש עדיין לא שילמו, ורק במועד התשלום נדע כמה מהם באמת חברים. רק כשהם ירצו לשבות נבין מה מערכת היחסים שם עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני".

"אנחנו, בשונה מהם", סיכם אברוצקי, "כן עצמאיים, ויש לנו גב כלכלי איתן שמאפשר לנו לתמוך בעיתונאים בתקופות של שביתה ועיצומים. יש לנו את הכלים, ויותר מזה - יש לנו את החופש לפעול כפי שאנחנו רואים לנכון".