האם בכירים במכון לרפואה משפטית העלימו ראיות?

הסנגור הציבורי מבקש מהיועמ"ש להורות על חקירה פלילית נגד בכירים במכון לרפואה משפטית, בחשד לשיבוש הליכי משפט, העלמת ראיות ועדות שקר

הסנגור הציבורי הראשי, ד"ר יואב ספיר, פנה במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בו הוא מבקש להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד בכירים במכון לרפואה משפטית, בחשד לשיבוש מהלכי משפט, העלמת ראיות ועדות שקר.

מדובר בפרשה שהתרחשה לפני 12 שנה, בה הודה דניס אייזן בהריגת בנו בן ה-3 חודשים, ונגזרו עליו 20 שנות מאסר. ההרשעה הסתמכה על חוות-דעת פתולוגית שקבעה כשהילד מת מחבלה בראשו, כשהאב היה האחרון שהיה איתו.

לפני 7 שנים, בצעד יוצא דופן, השופט אהרון ברק החליט שיתקיים משפט חוזר לאייזן, על סמך טענות שונות שהעלו בסנגוריה הציבורית. המשפט התנהל, ולאחר 5 שנים הגיעו הסנגורים והתביעה להסדר טיעון, במסגרתו הורשע אייזן בהריגה בקלות-ראש. במסגרת ההסדר אייזן היה צריך להשתחרר בחלוף 5 השנים שאותן ריצה.

לאורך כל המשפט החוזר, טענו במכון לרפואה משפטית שאין להם רקמות מגופת התינוק, ושמה שהיה - נקבר, אך בהמשך נמצאו במכו איברים שהיו עשויים להביא לזיכויו של האב.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המכון לרפואה משפטית ישתף פעולה עם כל חקירה". במשרד מבקשים להדגיש כי האיברים התגלו במסגרת פרויקט שיזם משרד הבריאות להביא לקבורה את כל הרקמות.