יפנאוטו: זאבי מוכר קרקע בוואדי סאליב שבחיפה ב-17.7 מ' ש'

התמורה תועבר למחזיקי האג"ח של יבואנית סובארו, כדי לשלם את החוב שבפיגור

גד זאבי, בעל השליטה בחברת יפנאוטו החזקות, ממשיך לפעול במרץ לצורך החזר החובות לנושי החברה. בסוף השבוע הוא הודיע כי חתם על הסכם למכירת קרקע פרטית שבבעלותו בוואדי סאליב שבחיפה לחברת "מנורה איזו אהרון", תמורת 17.7 מיליון שקל. העסקה כפופה לאישור מחזיק אג"ח יפנאוטו, שלא קיבלו את מלוא תשלום הקרן והריבית שאמורים היו לקבל בחודש פברואר, והקרקע משועבדת לטובתם.

בשבוע שעבר העביר זאבי 12 מיליון שקל לחברה, ששולמו למחזיקי האג"ח על חשבון החוב שלא שולם, בסך כולל של כ-30 מיליון שקל, כך שמכירת הקרקע עשויה לסגור את החוב שבפיגור. מחר צפויים מחזיקי האג"ח של החברה להתכנס במשרד נאמן האג"ח, הרמטיק נאמנויות, לאישור המהלך.

היקף החוב הכולל של יבואנית סובארו לישראל למחזיקי האג"ח מסתכם בכ-100 מיליון שקל. האג"ח נסחרות בתשואת זבל של 53%, ולחברה יש עוד שלושה תשלומי קרן גדולים מדי חודש פברואר עד לשנת 2015. עמידתה בהחזר החוב בזמן אינה מובנת מאליו, נוכח הירידה החדה בנתח השוק של סובארו בישראל: אשתקד נמכרו בארץ רק 3,211 מכוניות של החברה (ירידה של 31.4% לעומת 2010), ונתח השוק של סובארו הצטמק ל-1.4% (לעומת 2.2% בסוף 2010).

זאבי תמך בחברה בעבר בסכומים משמעותיים והוא ממשיך כאמור לעשות זאת גם היום. ללא הזרמת הון מבחוץ, יפנאוטו אינה מסוגלת לעמוד בהחזר חובותיה בזמן נוכח ההרעה בתוצאותיה. את שנת 2011 היא סיימה בהפסד של 71 מיליון שקל, והכנסותיה נמצאות בנסיגה כבר שנים אחדות. לדוחות החברה מצורפת הערת "עסק חי".

החברה שתרכוש את הקרקע מזאבי, "מנורה איזו אהרון", הוקמה בשנת 1958 על ידי איזו אהרון ופועלת בתחום של קבלנות ביצוע. כיו"ר החברה החיפאית משמש אלי אהרון, בנו של המייסד, וכמנכ"ל מכהן איציק ברק. לחברה פרויקטים רבים בתחומי תאורת כבישים, תאורת מחלפים, בקרת מפגשי רכבת, בקרת תנועה ורמזורים, והיא משמשת גם כקבלנית עבודות גמר במבני ציבור או מסחר, באספקת מיזוג אוויר ואינסטלציה. הקרקע הנמכרת נמצאת בעיר התחתית של חיפה, שטחה כ-11 דונם, והיא קרובה למשרדי הרוכשת.