שתי חב' ישראליות בתחרות הסטארט-אפים של טק-קראנץ'

החברה הראשונה היא Stevie של זוג היזמים גיל רימון ויעל גבעון, שפיתחו פלטפורמה של טלוויזיה חברתית ■ החברה השנייה היא CallApp של היזמים עודד וולוביץ' ועמית און

שתי חברות ישראליות מתמודדות על תואר הסטארט-אפ הטוב ביותר במסגרת התחרות המסורתית של הבלוג הטכנולוגי טק-קראנץ' במסגרת הכנס Disrupt שנערך בימים אלה בניו יורק.

החברה הראשונה היא Stevie של זוג היזמים גיל רימון ויעל גבעון, שפיתחו פלטפורמה של טלוויזיה חברתית שמאגדת נתונים מחשבונות הפייסבוק של המשתמשים ומציגה אותם בצורה טלוויזיונית. החברה השנייה היא CallApp של היזמים עודד וולוביץ' ועמית און שמפתחת אפליקציה סלולרית שמנהלת את כל אנשי הקשר של המשתמש ומחברת אותם לפייסבוק, טוויטר, לינקדאין ושירותים חברתיים נוספים כדי לתת תמונה כוללת של איש הקשר.

בכנסים האחרונים של TechCrunch Disrupt החברות הישראליות ייצגו את ישראל בצורה מכובדת ביותר. בתחרות האחרונה שנערכה בספטמבר אשתקד זכה הסטארט-אפ שייקר, שמפתח פלטפורמת תקשורת וירטואלית על בסיס אפליקציית פייסבוק, במקום הראשון. לצידו לקחו חלק חברות ישראליות נוספות שהגיעו לשלבים המוקדמים כמו Farmigo ו-Tonara.

במאי 2010 זכתה בתחרות חברת Soluto של תומר דביר וישי גרין, שמאפשרת למשתמשים מתוסכלים לפתור בעיות במחשב האישי ובדפדפן האינטרנט שלהם. בספטמבר 2010 השתתפה חברת Superfly של יונתן מאירי וצביקי כהן, המפתחת מערכת ניהול אינטרנטית של נקודות הנוסע המתמיד בחברות תעופה והשכרת רכב שונות, אך לא הצליחה להעפיל לגמר.

במאי 2011 השתתפו חמש חברות ישראליות - BillGuard של ירון סמיד ורפאל אוזן, שהגיעה למקום השני בתחרות ומאפשרת להתריע למשתמשים בפני חיובים לא רצויים בכרטיס האשראי; Doat - Everything.me של עמי בן דוד, רמי קסטרשטיין וג'ואי שמחון, שמאפשרת לבצע חיפוש בין אפליקציות; Deja של נמרוד רם ואבנר שילה, שמפתחת אפליקציית אייפד המקלה על צריכת תוכן וידיאו ממקורות שונים באינטרנט; MotherKnows של חזקי קוטצ'ר, שמציעה כלי לאיסוף והצגת מידע רפואי של ילדים; ו- SHL Telemedicine של האחים ארז ויריב אלראי, המציעה שירותי מדידת אק"ג מרחוק על-ידי מכשיר ייחודי.