גל"צ: פרילנסרים קיבלו הצעות לעבור למשרה חלקית

זאת על רקע גירעון של 4 מיליון שקל בתחנה ■ עובד: "יש תחושה שמה שירון דקל מנסה לעשות זה להציע לפרילנסרים חוזי שכר נמוכים, ובכך להביא לעזיבתם"

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, נפגש בימים האחרונים עם מספר פרילנסרים בתחנה, ובהם עורכי חדשות ותוכניות, מפיקים ועוד, והציע להם לעבור למשרות בתקן של אזרחים עובדי צה"ל ובהיקף משרה שאינו עולה על 50% ו-75%.

יש לציין כי דקל מחזיק בידו 10 תקנים בלבד שאותם הוא יכול לחלק בין עובדי התחנה. הפגישות נערכו על רקע גירעון של 4 מיליון שקל של גלי צה"ל.

ל"גלובס" נודע כי למרות שבימים האחרונים הוצע לשני אבו, עורכת התוכנית "עושים צהריים" עם יעל דן, תקן של אזרח עובד צה"ל, היא החליטה לעזוב את התחנה ולעבור לתפקד עורכת המשנה של "לילה כלכלי" בערוץ 10.

"יש תחושה שמה שדקל מנסה לעשות זה להציע לפרילנסרים חוזי שכר נמוכים ש'אי-אפשר לחיות איתם', ובכך להביא לעזיבתם", מספר עובד בתחנה. "התחושה היא שרואים בנו עובדי פס ייצור. התפקיד של עורך הוא הרבה מעבר ל-75% משרה. במסגרת התפקיד הוא נדרש לעשות פגישות, לענות למיילים, ללוות כתבים ולמעשה לעסוק בעבודה מעבר לשעות המוגדרות של התפקיד".

"יש כאן הרבה מאוד לחץ", מוסיף עיתונאי אחר בתחנה. "אנשים מחכים שיקראו להם לשיחה עם הבוס מבלי לדעת מה יהיה בסופה - פיטורים או הצעה להמשיך בתחנה. גם 75% משכורת בעד אותה עבודה זה מגוחך, כי מדובר על נטו של 4,500-5,000 שקל".

בתחנה מעריכים כי חלק ניכר מהפרילנסרים, שלמעשה נרקמו בינם לבין גלי צה"ל יחסים של עובד ומעביד לאורך השנים, יתבעו תשלום רטרואקטיבי עבור תנאים סוציאליים, לרבות פנסיה, פיצויי פיטורים, ימי מחלה ועוד.

מגלי צה"ל נמסר: "מדובר בענייני כוח-אדם פנימיים. נכבד את צנעת הפרט של עובדי התחנה".