מה חשוב לדעת לפני שמגיעים למכירת החיסול בקיקה?

‎‎בדרך להסתער על מוצרי קיקה? כדאי שתדעו שאם תתחרטו, לא תוכלו לבטל כנראה את העסקה או לקבל שירות על מוצר פגום

‎‎בדרך להסתער על מוצרי קיקה? כדאי שתדעו שאם תתחרטו, לא תוכלו לבטל כנראה את העסקה או לקבל שירות על מוצר פגום.

‏עו"ד ניסים מזרחי מהמועצה לצרכנות מסביר כי "חוק הגנת הצרכן, על כל תקנותיו, נסוג מהוראות הפירוק שהוא צינור שעל-פיו יישק דבר. מכאן שלא ניתן יהיה לבטל עסקה שנעשתה בימי המכירה, אלא אם בית המשפט הורה אחרת"‏‎.‎‏

היות שהמטרה היא הגדלת קופת הכינוס והחזרת כספים לנושים, אומר מזרחי כי "כדאי לצרכן לדעת שיש אולי כדאיות במחיר, אולם גם סיכון במובן של ביטול עסקה, תיקון מוצר פגום וכדומה, ולא יועיל לו להתעקש על חוק הגנת הצרכן שכאמור במקרה זה נסוג".

‏- האם המוצרים במכירה כעת הם בעלי אחריות?

‏‎‎עו"ד הדס דגן, מנהלת מוקד התלונות ב"אמון הציבור", מסבירה כי החוק אינו מחייב את בתי העסק להעניק אחריות על פריטי ריהוט, אלא על מוצרי חשמל ואלקטרוניקה שמחירם גבוה מ-150 שקל.‏‎

- ‎‎‎ומה דין מוצרים פגומים‎?‎‏

‏‎‎‏"במצב רגיל בו נרכש מוצר פגום, על בית העסק להחליפו באחר, לתקנו או להחזיר את הכסף ששולם עבורו. במקרה של המכירה הנוכחית בקיקה, הצרכנים עלולים למצוא את עצמם בבעיה", אומרת דגן.

‏‎‎בדף הפייסבוק של החברה, מתארת לקוחה מצב שבו נדרשה לשלם על מוצר שעליו כבר שילמה תוספת של 30% כדי לקבלו, כך שלמעשה היא שילמה על המוצר 130% מערכו. לרוע מזלה, היא קיבלה מוצר פגום.

- ‏האם ניתן לפנות ליבואן או ליצרן במקרה שמתגלה פגם במוצר המיובא דרכם‎?‎‏

‏"אם לא מדובר במוצר שיש חובת אחריות עליו, החברה יכולה להחליט לפי שיקול-דעתה האם לסייע לצרכן או לא", מסביר מזרחי‎.‎‏

‏- מה באשר להרכבה והובלת מוצרים‎?‎‏

‎‎‏"מצופה שהצרכנים יקבלו מידע על כך בחנות, בין היתר באמצעות שילוט בולט‎"‎‏.

‏- מה דינם של צרכנים ששילמו על מוצר שאינו מוגדר כמוצר מדף‎?‎‏

"השבוע הורה בית המשפט לאפשר לרוכשים ששילמו לפחות מחצית משווי העסקה, לקבל את הזמנתם תמורת השלמת המחיר‎ ."‎

‎‎טיפים לקנייה עתידית

‏* במעמד הקנייה של מוצרי ריהוט שמועד אספקתם עתידי, מומלץ לשלם עד 15% מערך הקנייה ואת היתר במעמד קבלת הפריטים.

‏* ‎‎במקרים של תשלום בשיעורים גבוהים יותר של מחצית משווי העסקה או הסכום כולו טרם קבלת המוצר, חשוב לדאוג לביטחונות באמצעות ערבות בנקאית של בית העסק.

‏* ‎‎אם מדובר בעסקת תשלומים, העדיפו לפרוס את התשלומים העתידיים דרך כרטיס האשראי. החוק מאפשר לעצור תשלומים עתידיים לחברות שנמצאות במצב של חדלות פירעון ולהשיב את כספי הלקוחות בהתאם להחלטות בית המשפט‎.‎‏

צרו איתנו קשר *5988