מכבי פ"ת לא מוותרת: ערערה לביהמ"ש העליון על הפחתת הנקודות

אחרי שנדחה הערעור של הקבוצה במחוזי, המאבק המשפטי של מועדון הכדורגל על הישארותו בליגת העל מגיע גם לבית המשפט העליון

מאבקה המשפטי של מכבי פתח-תקווה לביטול הפחתת 3 נקודות ממאזנה מגיע לבית המשפט העליון. הפחתת הנקודות על-ידי בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל הובילה לירידתה של הקבוצה מתחת לקו האדום בשלהי עונת הכדורגל, ובדיעבד גם לירידתה לליגה הלאומית.

לאחר פסיקת בתי הדין של ההתאחדות לכדורגל, ערערה הקבוצה לבית המשפט המחוזי בפתח-תקווה, ומשערעור זה נדחה גם הוא, הגישה היום (א') הקבוצה, באמצעות פרופ' רון שפירא ועו"ד אריאל דינוביצקי, ערעור לבית המשפט העליון.

‏כזכור, לקבוצה הופחתו 3 נקודות ליגה ממאזנה בעקבות התגרה האלימה שהתלקחה בין שחקני הקבוצה ובעלי תפקידים בה לשחקני הפועל חיפה, במשחק שנערך לפני כחודשיים באצטדיון המושבה. מצלמות הטלוויזיה תיעדו את מאמן השוערים ואת סדרן הקבוצה כשהם מכים את שחקני הפועל חיפה.

בתחילה קבע בית הדין העליון של ההתאחדות כי הפחתת הנקודות תיכנס לתוקף רק בעונת המשחקים הבאה, ואולם בעקבות הביקורת הציבורית החריפה שנמתחה על החלטה זו, והאירועים האלימים שאירעו במשחקן של הפועל רמת-גן ובני לוד מהליגה הלאומית, שינה בית הדין העליון של ההתאחדות את פסיקתו, והחליט כי הפחתת הנקודות תיושם כבר בעונה זו.

בערעור לעליון טוענים באי-כוחה של הקבוצה כי "מוסדות ההתאחדות לכדורגל נתפסו לבהלה מהמהומה התקשורתית, ובבהלתם דרסו את כללי הצדק הטבעי. אפילו היתה הטענה כי האלימות גוברת והולכת נכונה, ברור שאין היא יכולה להצדיק את ההפרה הבוטה של הסדרים הבסיסיים של דיון הוגן".

עוד נטען כי "אין תקדים שבו שאלת דחיית הביצוע של עונש הוכרה כעילה לקיום דיון נוסף בערכאה שיפוטית. בנוסף, החמרה בעונש על סמך אירוע שאירע לאחר הטלת העונש היא אבסורד משפטי".