אתר תיירות חדש ישרת תיירים עצמאים המגיעים לירושלים

אתר "איי טראוול ג'רוזלם" הוקם במשותף ע"י עיריית ירושלים והרשות לפיתוח העיר

לא כל תייר שמגיע לבקר בירושלים עושה זאת דרך קבוצה מאורגנת, עם מדריך או מורה דרך שמתווה עבורו את מסלולי הטיול והשהייה בעיר. ההכנה לטיול כזה עד כה נעשתה לרוב דרך ליקוט אינפורמציה על העיר ממקורות מידע שונים, אבל החל מהיום השיטוט האינטרנטי הזה ייחסך מן התייר העצמאי, והוא יוכל למצוא את כל המידע תחת קורת-גג אחת, באתר שהקימו במשותף עיריית ירושלים והרשות לפיתוח העיר.

האתר החדש, איי טראוול ג'רוזלם (www.itraeljerusalem.com), שיעלה הערב (א') לאוויר, ייתן מענה לכל היבט שמדבר אל התייר: באמצעותו ניתן להזמין מראש את כל המוצרים התיירותיים הנדרשים - טיסה, מלון, רכב, אטרקציות, אירועים בעיר ועוד.

האתר עוצב מנקודת מבטו של הגולש ומתוך התבוננות על צרכיו כתייר, וגם כישראלית מצאתי שימושיות רבה באתר: בעמוד הבית הראשי מופיע לוח שנה, ודי בלחיצה על תאריך של יום כדי לקבל אינפורמציה על 3 אירועים מרכזיים באותו יום, כמו למשל סיור בעיר דוד, תערוכה במוזיאון, הצגה מסוימת המתקיימת בעיר ועוד. לחיצה על כל אחת מהאפשרויות שעלתה פותחת עמוד בית עם מידע מפורט על האירוע.

עמוד הבית הראשי מציע דפדוף במספר קטיגוריות כמו למשל לינה, חיי לילה, קניות, טיולים תרבות ועוד, כאשר בכל קטיגוריה אפשר לצלול פנימה, למיין את האפשרויות על-פי צרכיך הספציפיים, והמערכת בתגובה מציעה לך את כל היצע הכי מדויק בשבילך שיש בעיר.

בנוסף מפתחי האתר הטמיעו בו גם את מערכת Street view של חברת גוגל, כדי שבעזרתה יוכל כל תייר פוטנציאלי לשוטט ברחובות הסמוכים לבית-המלון (או לאתר שבו ירצה לבקר), להתרשם מהמקום באופן וירטואלי ולקבל החלטה צרכנית יותר מושכלת בזמן שהוא נמצא אלפי קילומטרים מעבר לים.

אפשר גם ליהנות באתר החדש מארכיון הוידיאו הגדול בעולם אודות ירושלים באיכות HD, ובנוסף האתר תוכנן בצורה שיווקית חכמה המאפשרת להפיץ את המידע על ירושלים באופן וירלי: כל משתמש שנרשם לאתר יכול להגיב על התכנים המתפרסמים, להמליץ עליהם ואף לשתף בהם חברים דרך עמוד פרופיל שהגולש יכול לייצר לעצמו.

לפי שעה האתר עולה לאוויר בעברית ובאנגלית, ובהמשך הוא יעלה באיטלקית, רוסית וגרמנית ויורחב לעד 8 שפות בעתיד.

יש לציין כי אתר האינטרנט המיוחד הזה, גירסתו הסלולרית וכן שירותי תיירות אחרים חדשים מקודמים על-ידי עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים כחלק מתפיסה אסטרטגית חדשה להשקעה בתייר העצמאי.

כך למשל, בנוסף לאתר יושקו בעיר עשרות עמדות מידע והזמנת כרטיסים אלקטרוניות שיוצבו ברחבי העיר, ובאתרים בולטים בעיר כמו יד ושם, מוזיאון ישראל, מגדל דוד ועוד. כמו כן, יוצבו בעיר ברקודים סלולריים, באמצעותם יוכלו התיירים העצמאים בו במקום אינפורמציה צרכנית על אתרים בעיר לרבות שעות פתיחה וסגירה, ועלויות כניסה.

ניר ברקת, ראש העיר ירושלים, ציין כי ירושלים היא אחד המותגים החזקים ביותר בעולם, ולכן החליטה העירייה ליצור קונספט שיווקי חדשני שמרכז את כל צרכי התיירים העצמאיים במקום אחד.

"ירושלים עוברת בשנים האחרונות מהפכה תרבותית ותיירותית וממצבת את עצמה כיעד אטרקטיבי ומבוקש יותר ויותר, מה שמתבטא בשבירת שיאים במספר התיירים המגיעים אליה", אמר ברקת.

אילנית מלכיאור, הממונה על התיירות ברשות לפיתוח ירושלים, הוסיפה: "התפיסה האסטרטגית שלנו, על מנת לעמוד ביעד של 10 מיליון תיירים בשנה, הינה לפנות לתיירים העצמאיים: משפחות, זוגות ובודדים. לשם כך אנחנו מציגים שפה שיווקית חדשה שפונה ישירות לתייר העצמאי ושורה של מוצרים שמטרתם לתת מענה לצרכיו.

"אתר I TRAVEL JERUSALEM הוקם באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות על מנת להנגיש את ירושלים לתייר העצמאי. לא עוד חיפוש מידע באינספור אתרים, אלא סוג של one stop shop שנותן מענה לכל הצרכים של התייר העצמאי שלא נעזר בהדרכה מקומית.

"עמדות המידע שיפרסו בקרוב ברחבי העיר, הברקודים והאתר הסלולרי, יסייעו גם הם לתייר העצמאי במהלך ביקורו בעיר ויעניקו לתיירים מענה ישיר ונוח, כדי שכל תייר יוכל לקבל את כל המידע הרלוונטי לטובת ביקור מושלם בירושלים".