האסון בהר הרצל: הושעו שניים מהחשודים בגרימת האסון

ביהמ"ש קבע כי יצחק צוקר ואורן ורשבסקי אינם מורשים לעסוק בייעוץ הנדסי ובטיחותי למשך 90 יום ■ עדיין לא הוגש כתב אישום נגד מי מהחשודים

יצחק צוקר ואורן ורשבסקי, החשודים בגרימת האסון בהר הרצל, אינם מורשים לעסוק בייעוץ הנדסי ובטיחותי למשך 90 יום - כך קבע היום (ב') בית המשפט המחוזי בירושלים.

על-פי הדיווח בגלי צה"ל, השופטת כתבה בהחלטתה כי השניים מהווים בעצם עבודתם סיכון ממשי לציבור. עם זאת, צוקר יוכל להמשיך ולייעץ לאירועים תחת כיפת השמיים, בכפוף לאישור מסקנותיו על-ידי יועץ בטיחות. עדיין לא הוגש כתב אישום נגד מי מהחשודים.

בקריסת עמוד התאורה בהר הרצל, בחזרות לטקס יום העצמאות, נהרגה סגן הילה בצלאלי ז"ל. בין מדליקי המשואות בטקס, שהתקיים כסדרו - במתכונת מצומצמת, היו סיגלית וירון בצלאלי, הוריה של הילה. בטקס בוצע מבנה הדגלנים בהרכב חסר, והושאר חלל ריק לזכרה של בצלאלי.

4 החשודים בפרשה הם סמנכ"ל התפעול של חברת "עיצוב במה", אלעד לביא, המהנדס אורן ורשבסקי, יועץ הבטיחות יצחק צוקר ומפיק האירוע, אלכס סלע.

יועץ הבטיחות למקימי גשר התאורה שקרס, יצחק צוקר, סיפר בחקירתו כי מעולם לא החזיק בתעודה שמעידה כי הוא מוכשר לייעץ בעניין. נבדק חשד שהוא זכה במכרזים הודות לקשריו במשרד התמ"ת.

במשטרה אמרו כי הם מתכוונים לזמן לחקירה בכירים במשרד. מהמשרד נמסר אז בתגובה: "הנושא אינו מוכר לנו, וככל הידוע לא התקבלה עד כה כל פנייה ממשטרת ישראל אצל אף גורם במשרד".