העליון דחה את בקשת דודי אפל: ייכנס לכלא ב-1 ביולי

לפני כשנתיים הורשע אפל במתן שוחד לראשי רשויות מקומיות ולבכיר במינהל המקרקעין בתמורה לקידום ענייניו העסקיים, ונדון ל-3.5 שנות מאסר בפועל

‎‎הקבלן דודי אפל יתחיל בריצוי עונש 3.5 שנות המאסר שנגזר עליו בעוד פחות מחודש, ב-1 ביולי - כך קבע הערב (ב') שופט בית המשפט העליון, סלים ג'ובראן, שהחליט לדחות את בקשתו של אפל לערער בשנית על הרשעתו במתן שוחד ועל עונש המאסר שנגזר עליו בבית משפט השלום בתל-אביב.

לפני כחודשיים וחצי דחה הרכב בית המשפט המחוזי, בראשות הנשיאה דבורה ברלינר, את הערעור של אפל, שעליו ביקש לערער בשנית לעליון.

‏אפל הורשע במתן שוחד, באמצעות חברת מגדל הזוהר, בכך שמימן את קמפיין הבחירות של ראש עיריית לוד לשעבר, בני רגב, בהיקף של 1.4 שקל, וכן העניק לרגב הטבות נוספות שונות. האינטרסים של אפל בלוד נגעו לבניית שכונת גני-אביב בעיר ולהפשרת אדמות חקלאיות במושב גינתון.

בנוסף, הוא הורשע במתן שוחד בגובה 95 אלף שקל לראש מועצת גבעת שמואל לשעבר, זמיר בן-ארי, בתמורה לקידום האינטרסים שלו בשינוי יעוד של קרקעות בתחום המועצה; ובמתן שוחד לעודד טל, בכיר לשעבר במינהל מקרקעי ישראל. תשלומי השוחד ניתנו כדי שיקדמו את ענייניו בכל הנוגע לפרויקטי בנייה של חברת מגדל הזוהר שבבעלותו. בעניין טל הואשם אפל גם בכך שנתן לו שוחד בכדי שיסייע לו גם בכל הנוגע לגבי ביתו הפרטי בתל-ברוך.

‏‏"התמונה המצטיירת מהראיות היא שאפל פעל לקידום עניינו של טל באופן ממשי, אף אם פעולות לא הובילו לתוצאות הרצויות", כתב ג'ובראן. "משכך, לא ניתן לראות שאפל כמי שהציע דברים בעלמא, והתנהגותו מעידה על רצון לממש את ההבטחות שניתנו".‏

שופטי המחוזי הקטינו את גובה הקנס שהוטל על אפל בבית משפט השלום, שהיה בסך מיליון שקל, והעמידו אותו על 678 אלף שקל. ‏‎‎‏(רע"פ 3061/12).