האם סלקום באמת מציעה את האייפד החדש במתנה?

בתמורה לקבלת הטאבלט החדש של אפל "במתנה" מסלקום, הלקוח חייב לרכוש חבילת גלישה ב-149 שקל, וגם חבילת אנלימיטד לטלפון הסלולרי ב-129 שקל בחודש

סלקום יצאה היום (ג') במבצע בו היא מציעה את האייפד החדש של אפל ב"מתנה", לשון ההודעה לתקשורת. אבל, ה"מתנה" הזו שסלקום מתגאה בה, כרוכה בהמון אותיות קטנות שהופכות את רכישת המכשיר לפחות אטרקטיבית אחרי שבודקים את כל התנאים שהלקוח צריך לעמוד בהם. סלקום, נציין, היא מפעילת הסלולר היחידה בישראל שמוכרת את הטאבלט הפופולרי.

מחיר האייפד עומד על 2,820 שקל במזומן או עד 3 תשלומים. ניתן גם לרכוש את המכשיר ב-87 שקל ב-36 תשלומים, כאשר הלקוח מקבל זיכוי חודשי מלא על המכשיר בתמורה לרכישת חבילת גלישה בעלות של 149 שקל בכל חודש. חבילת הגלישה עומדת על נפח של 5 ג'יגה במהירות של עד 25 מגה.

כאן לא נגמרות האותיות הקטנות, כדי לקנות את חבילת הגלישה המאפשרת את הזיכוי, הלקוח חייב לרכוש חבילה ללא הגבלה לטלפון שלו - אנלימיטד, עם שיחות ומסרונים ב-129 שקל לחודש. הוא יקבל חבילת גלישה בנפח של חצי ג'יגה במהירות של עד 15 מגה.

המבצע של סלקום מראה שהיא עדיין לא למדה לפשט את תהליך המכירה ללקוחות. קשה להבין למה הצרכנים צריכים לעבור קורס מזורז בתוכניות החברה, רק בשביל לקבל אייפד בעלות של 5,365 שקל (כולל חבילת גלישה).

המבצע עצמו אטרקטיבי רק ללקוחות שחייבים מודם סלולרי בתוך האייפד שלהם, האלטרנטיבה היא לרכוש אייפד בחנויות הפרטיות ב-2,350 שקל (ללא מודם פנימי) ולהשתמש בחבילת הגלישה של הסמארטפון (דרך הנתב הסלולרי בטלפון).

כמובן, שהמטרה של סלקום עם המבצע הזה היא להגדיל את המכירות שלה, מכיוון שהיא מחויבת למכירה של כמות מינימלית של יחידות מול אפל.