גו מובייל נגד סאני: תפתח ממשק עברית למכשירי הגלקסי

הפיתוח יאפשר לגו מובייל להוות אלטרנטיבה לממשק העברית אותה מפתחת היבואנית הרשמית של מכשירי הסלולר של סמסונג בארץ - סאני ■ "הפיתוח טומן בחובו הוזלה של עשרות אחוזים במחירי המכשירים"

רשת גו מובייל הודיעה היום (ג') שהיא מפתחת באופן עצמאי ממשק עברית למכשירי הגלקסי של חברת סמסונג. הפיתוח יאפשר לה להוות אלטרנטיבה לממשק העברית אותה מפתחת היבואנית הרשמית של מכשירי הסלולר של סמסונג בארץ - סאני.

לקוחות שרוכשים מכשירי סמסונג בארץ ורוצים עברית, צריכים לרכוש את הסמארטפונים דרך סאני או לחפש פתרונות שונים, כמו מקלדת מגויירת דרך חנות האפליקציות Play של גוגל. לא מדובר כאן בפתרונות מושלמים, והרבה צרכנים מעדיפים לקנות מכשיר שמותקן כבר עם עברית דרך סאני וגם ליהנות מעדכוני גרסאות מסודרים (שלא תמיד מגיעים באותו זמן עם מדינות רבות אחרות בעולם).

גו מובייל נמצאת כבר תקופה מסויימת בסכסוך משפטי עם סאני, לאחר שטענה בכתב תביעה, כי גו מובייל מעתיקה את תוכנת התרגום המופיעה בסמארטפונים ומתקינה אותה על מכשירים שאותם היא מוכרת.

השלמת פיתוח העברית מצד גו מובייל צפויה לקחת מספר שבועות, כאשר הרשת מתכננת להציע את העברית בחינם, לא רק ללקוחות שירכשו דרכה את המכשירים, אלא גם ללקוחות שיקנו את הטלפון שלהם בחנויות מתחרות או יביאו אותו מחו"ל.

"נכון לעת זו, כפי שחווה לצערו עד כה כל חובב מכשירי טלפון ניידים מתוצרת סמסונג, נאלצים רוכשי מכשירים המעוניינים בממשק עברי למכשירם, לשלם עבורם מחירי עתק, הגבוהים באופן ניכר ובלתי מוצדק בשום אופן שהוא מעלותם של המכשירים בחו"ל,
כשהם שבויים בשוק כושל, שלמעשה אין בו תחרות", אומרים בגו מובייל.

"פיתוח העברית טומנת בחובה הוזלה צפויה של עשרות אחוזים במחירי המכשירים, שיוכלו להימכר מאותה עת ואילך, בידי כל המעוניין בכך, כשהם מכילים ממשק עברי, במחירים תחרותיים וברמות דומות לאלו הנוהגות בחו"ל, לרווחת ולטובת כלל קהל הצרכנים בישראל".