צפו בתמונות: וילה בסביון בהשראת בתי העץ בארה"ב

עם השפעה בולטת של בתי העץ מהחוף המזרחי, בית בסביון בעיצובן של קרן גור אלון ואורנה וייץ מעניק חוויה כפולה ■ מצד אחד נצמד אל המקורות הקלאסיים של העיצוב, אבל ברגע משתנה ומעניק חוויה אמנותית חדשנית

הבית: בסביון. 380 מ"ר בנוי (מגרש של 760 מ"ר) על חצר המקיפה את הבית והבריכה.

התכנון מגדיר את האזורים הציבוריים ואת יחידת ההורים לעומת חדרי הילדים. במפלס הכניסה ממוקמים המטבח, פינת האוכל, הסלון ומסדרון שאת קירותיו מעטר תצלום ענק של האמן ניר הוד. הוא מוביל אל חדר השינה של ההורים. בסופו מפלס הילדים, המופרד בכמה מדרגות בודדות.

הסגנון: קלאסיקה מעודכנת. היצמדות אל המקורות הקלאסיים של העיצוב, תוך אימוץ של הוויה חדשנית ונקייה, שמבטאת כמיהה למראה נצחי ולא מתחכם, אבל גם לא מיושן. הקלאסיקה מתבטאת בעיצוב הצבעוני, בחיפויים ובבחירת הריהוט. תכנון מוקדם מצניע את כל מערכות המדיה בחללים המרכזיים לשמירה על מראה נקי. חומרי היסוד שנבחרו לבית מודרניים: עץ, נירוסטה וברזל.

העיצוב: הקשר אל החוץ וערבוב הגבולות בין החצר לבית, היו מרכיב מרכזי בעיצוב. מול פתח הכניסה נמצא עץ דולב גדול הממוקם על רצף אחד עם פינת האוכל ומתחבר אליו במבט ישיר. כל שאר הפתחים והחלונות פונים אל הגינה המזמינה, ואליהם נוספה מרפסת מקורה בפרגולה, שעוטפת את הבית בשתיים מפאותיו.

השראה: בתי העץ של החוף המזרחי של אמריקה. כך, למשל, חופו הקירות בחדרי השינה בלוחות עץ, והבית מרוצף כולו בפרקט, גם במקומות לא שגרתיים כמו המטבח. וייץ, שחייתה עשר שנים באמריקה, מסבירה: "הקונספט האמריקני מאחד בין המטבח, פינת הטלוויזיה וחלל האירוח. הכול קורה באותו המקום, ויצרנו חלל מגורים מרכזי כזה גם פה".

אמנות: אתגר העיצוב היה שילובו של אוסף האמנות המודרנית הגדול של בעלי הבית, המורכב בעיקר מציורים וצילומים פיגורטיביים ענקיים.