ליצמן: "אם לא יאפשרו לחרדים ללמוד נפרוש מהממשלה"

ליצמן אמר בראיון למהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי' "שלא יחשבו לרגע אחד שאנחנו נשב אם לא יהיה פתרון בסיסי, שאדם שרוצה ללמוד יוכל ללמוד" ■ "נתניהו יודע את זה ועכשיו עליו לעשות את מה שצריך לעשות"

על רקע הבטחות הממשלה לטפל בסוגיית השתלבותם של החרדים בצה"ל ובשוק העבודה, אמר היום (ד') סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, כי סיעת יהדות התורה תפרוש מהממשלה אם לא יתאפשר לחרדים להמשיך ללמוד.

ליצמן אמר בראיון למהדורה המרכזית של רדיו 'קול חי' עם נועם זיגמן, בנוגע לוועדת קשב לגיוס חרדים, כי "אנחנו לא שותפים לוועדה, ומה שאני כן אמרתי ואנחנו מתריעים כל הזמן זה שלא יחשבו לרגע אחד שאנחנו נשב אם לא יהיה פתרון בסיסי, שאדם שרוצה ללמוד יוכל ללמוד. אם זה לא יהיה אנחנו לא נהיה שם, וזה הובהר היום עוד פעם. אם מי שרוצה ללמוד לא יוכל ללמוד אנחנו לא נוכל להמשיך בקואליציה".

לשאלתו של זיגמן "ומה אתה שומע מראש הממשלה כשאתה אומר לו את המשפט הזה?", השיב ליצמן: "הוא יודע את זה ועכשיו עליו לעשות את מה שצריך לעשות".

לאחר הקמת ממשלת האחדות אמר ליצמן ל"גלובס": "דיברתי עם נתניהו כמה פעמים בעבר ואני בטוח בשני דברים - לא יהיה מצב שבו רק 400 אברכים לא יגויסו (כמו ההחלטה המקורית של ממשלת בן גוריון - ש.נ), וכל מי שירצה ללמוד תורה יוכל ללמוד". ליצמן אף הוסיף במידת מה של סרקזם: "היה פעם חוק טל, עכשיו יקראו לזה חוק מטר".