הכול כלול, לא בטורקיה: איפה האלטרנטיבות לחופשה?

מאז נפרדו הישראלים בכאב מהחבילות המפנקות במלונות טורקיה במתכונת של "הכול כלול במחירי רצפה", מסתמנים כמה יעדים חלופיים ■ המחירים אמנם גבוהים יותר, אבל התיירים הישראלים מאמצים אותם בחום

אין כמו טורקיה - זו הייתה התחושה של תיירים ישראלים שהתמכרו לקונספט "הכול כלול" באנטליה. 700 אלף ישראלים בשנה נהגו עד לפני כמה שנים לטוס לחופשות כאלה, והיום זו תופעה שנמחקה לחלוטין. "מספר הנוסעים זניח, וקיים רק בקרב ערביי ישראל. המהפך היה טוטאלי אצל הישראלים", מספר אייל סלוק, מנכ"ל דיזנהויז. "הישראלי אוהב 'הכול כלול' כי הוא רוצה להרגיש שהוא עושה את 'הדיל של חייו'. המונח 'הכול כלול' כמעט מקפל בתוכו בצורה לא מודעת את התחושה של 'שיחקתי אותה. לא יצאתי פראייר', והרי אנחנו יודעים כמה הנושא הזה רגיש אצל הישראלים".

כאשר החלו הישראלים לחפש תחליפים קרובים באגן הים התיכון, הם גילו כי מבחינת ה'וואליו פור מאני' (value for money) אכן לחופשות 'הכול כלול' המפנקות בטורקיה אין מתחרים אטרקטיביים דיים. "שנה מאוחר יותר", מסביר סלוק, "קרו שני דברים: גם התיירנים בוורנה, בורגס, כרתים ומקומות אחרים נוספים, למדו את הטעם של התייר הישראלי והתאימו אליו את המוצר שלהם, וגם הישראלים התרגלו לשינוי במחירים וברמת השירות".

אורן אור, מנכ"ל פינגווין שירותי תיירות, מוסיף:

"התייר הישראלי אוהב את העסקאות שלו ברורות, מהירות ומוגדרות מראש. הוא רוצה לדעת שהוא שילם מראש על הכל בארץ, כדי להרגיש שלווה בטיול עצמו בחו"ל ולמנוע מעצמו מצבי לחץ כאשר כל פעם הוא נדרש לשלם תוספת מחיר. אז אני מסכים שאכן הוא החרים את טורקיה באופן טוטלי, אבל הרעיון של חופשות 'הכול כלול' לא הרפה ממנו והוא מחפש תחליפים: הוא יודע שרמת הפאר לא תהיה כמו בטורקיה, שהמחירים יהיו גבוהים יותר, ולכן הוא מחפש מקומות קרובים עם טיסות קצרות, שתאפשרנה ללחוץ את המחיר כלפי מטה".

אז מה הם תחליפי טורקיה המוצעים היום לישראלים ומה הם כוללים? בין היעדים החמים נמצאות אנדורה שבדרום-מערב אירופה, כרתים, ובורגס שבבולגריה.

המחירים משפחה בת ארבע נפשות - שני הורים ושני ילדים בגילאי 9 ו-11 ל-4 לילות בתחילת יולי (1.7-5.7), ינועו סביב 10,000 שקל.

ומה בארץ? העיר היחידה שבה מוצעות חבילות 'הכול כלול' היא אילת. קשה לההתחמק בימים אלה מהקמפיין של המלון החדש יו-קלאב, שמשתמש בדמות לכאורה דוברת תורכית כדי להמחיש שהקונספט המזוהה כל כך עם טורקיה נמצא במרחק נגיעה. עם זאת, מדובר בתענוג לא זול. אותה משפחה ישראלית שמתלבטת אם לטוס לחבילת 'הכול כלול', תגלה שביו קלאב היא תשלם מחיר כמעט זהה, ללא טיסות. "גלובס" קיבץ מספר חבילות ובדק מה מציעים המלונות וכמה זה עולה, כולל טיסות.

כרתים, יוון

מלון Vassia Beach

כוכבים: 5.

מיקום: ממוקם בכפר דייגים ציורי קטן ששמו SISI.

מתקנים: 7 בריכות שחייה, אמפיתיאטרון, מגרש כדורגל, דיסקו, מרכז טיפולי יופי וספא, שאטלים לים, בריכה לילדים, מגרש משחקים לילדים, צוות בידור, בייביסיטר וספא מיוחד לילדים. לאנשי עסקים: חדר ישיבות והשכרת מחשבים ניידים.

אטרקציות: במרחק 40 דקות מסיסי נוסעים אל העיר העתיקה קנוסוס (עיר בת 4000 שנה), האתר הארכיאולוגי הגדול בכרתים מתקופת הברונזה. אפשר לשכור מורה דרך שילמד על הארכיאולוגיה של המקום. במרחק חצי שעה מהמלון יש שני פארקי מים - aqua plus ו-water city המיועדים לילדים ומבוגרים.

בנוסף לכך, שווה לבקר באלונדה (40 דקות נסיעה המלון) - עיר קטנה עם הרבה מסעדות וטברנות, ומשם לקחת סירה אל האי המפורסם ספילונגה - אי שאליו נשלחו לפני מאות שנים אנשים מצורעים.

מחיר ל-4 לילות בנתור: 2,400 דולר (כ-9,350 שקל)

בורגס, בולגריה

מלון Sol Nessebar Palace

כוכבים: 5.

מיקום: על חוף הים הציורי, מרחק קצר מכפר הדייגים נסבר, סמוך לעיר בורגאס (Burgas). מתאים למשפחות. חוף הים של המלון הוא מפרץ קטן.

מתקנים: במלון שפע מתקנים מתקדמים כולל בריכה פנימית וחיצונית, חדר כושר, דיסקוטק, חנויות, הופעות לילדים ולמבוגרים, מסעדה, ברים, בתי קפה וספא מפואר. פעילויות לילדים בבריכה, במיני קלאב וגני שעשועים.

מחיר ל-4 לילות בקשרי תעופה: 2,550 דולר (כ-10,000 שקל)

כרתים, יוון

מלון Annbelle Village

כוכבים: 5.

מיקום: על חוף הים, סמוך לעיירה הרסוניסוס. *מתקנים: בריכות חיצוניות כולל לילדים, בריכה מחוממת, ג'קוזי, סאונה ועיסוי, חוף פרטי, מתקני ספורט ימי, טניס שולחן, מכון כושר, מרכז בידור, מסעדות, אינטרנט קפה, מועדון ילדים, חנויות, סופר ודיסקו. *מתקנים: אטרקציות:

פארק המים Star Beach. שווה לבקר באקווריום בהרסוניסוס שמציג את היצורים הימיים באזור - מצבי ים, דרך שלל דגים צבעוניים ועד לתמנונים, לובסטרים ומינים נוספים.

מחיר ל-4 לילות בקשרי תעופה: 2,800 דולר (10,900 שקל)

ארינסל, אנדורה

Princesa

כוכבים: 5.

מיקום: במרכז העיירה ארינסל, שנמצאת רבע שעת נסיעה מהבירה.

מתקנים: חדר כושר, חדר משחקים לילדים, פינת אינטרנט, באולינג, מרפסות שיזוף, ספא גדול, 4 ברים. *אטרקציות בסביבה: בעיירה ארינסל יש שפע של פאבים, מסעדות וחנויות ספורט, בשמים ואלכוהול.

באתר הסקי ואלנורד (Vallnord) הסמוך אפשר למצוא שפע של אטרקציות ואפשרויות בילוי לכל המשפחה, כמו טיולי סוסים, טרקטורונים או נסיעה ברכבים שיוצאים מהפסגה לתור את ההרים.

אחד המסלולים היפים והמפורסמים הוא ל"נתיב המבריחים" שחוצה את הגבול לספרד בנופים עוצרי נשימה. המסלול עובר בכפר קטאלוני עתיק.

אטרקציה נוספת ששווה לבקר בה היא פארק Naturlandia שמציע פעילויות לכל בני המשפחה - טיולי אופניים, טרקטורונים, מגלשות אבובים, מסלולי קרטינג, משחקי פיינטבול, חץ וקשת, רכיבה על סוסים, הרפתקאות בטבע וטיולים מודרכים ועוד.

מחיר בפינגווין ל-4 לילות: 2,660 דולר (כ-12,800 שקל)

אילת

יו קלאב קורל ביץ'

המלון, המשווק ע"י רשת פתאל, נפתח לאחרונה לאחר ששופץ ושודרג בהשקעה של 35 מיליון שקל.

כוכבים: 5.

מיקום: חוף אלמוג.

מתקנים: מתחם של 40 דונם אשר כולל בין השאר מגרש מיני גולף, חדר כושר, ספא, מסעדת חוף, ספא מועדוני ילדים, פעילויות לילדים, בריכה מרכזית גדולה ובריכת פעוטות רחבת ידיים, בית כנסת, מתחם לאונג' הכולל בר משקאות, מגרשי ספורט: כדורגל, כדורסל, טניס, כדורעף חופים, שלושה ברים: בחוף, בבריכה ובלובי ובחדר אוכל ועוד.

אטרקציות בסביבה: כל האטרקציות של אילת והסביבה, לרבות טיולי גמלים בחוות היען, טיולי חמורים בכרכרות, ביקור במצפה התת ימי, צלילות צלילה לגנים היפניים, ריף הדולפינים, וטיולים לפטרה.

מחיר ל-4 לילות: כ-9,900 שקל לחבילה למשפחה (2 2, ללא טיסות)

אילת

ישרוטל ספורט קלאב

כוכבים: 4.

מיקום: החוף הצפוני.

מתקנים: 5 מגרשי טניס (כולל שיעורים למתחילים), 2 מגרשי סקווש (עם שיעורים למתחילים), מגרש כדורגל, מגרש כדורעף, שני ברים (אחד בבריכה ואחד בלובי), מועדון ילדים (ילדודס), מועדון ספציפי למשחקי מולטימדיה לילדים ומבוגרים, בריכה חצי אולימפית, בריכת פעוטות, בריכת ילדים, מתחם ספא עם ג'קוזי סאונה וחדר כושר גדול מאובזר במכשירים חדשניים, מסך ענק בלובי המקרין מדי ערב משחקי ספורט ואירועי ספורט בינלאומיים, אופניים לסיורים מאורגנים.

אטרקציות בסביבה: כל האטרקציות של אילת והסביבה לרבות טיולי גמלים בחוות היען, טיולי חמורים בכרכרות, ביקור במצפה התת ימי נמצא בקרבת מקום, צלילות צלילה לגנים היפניים, ריף הדולפינים וטיולים לפטרה.

מחיר ל-4 לילות: כ-7,800 שקל לחבילה למשפחה (2 2, ללא טיסות)