לקוחות זועמים: הוט החשיכה ערוץ ששידר את יורו 2012

הוט החשיכה את ערוץ TRT1 (אפיק 158), ששידר את המשחק בין פורטוגל לגרמניה: "פעלנו לפי החוק" ■ צ'רלטון: החשכת הערוץ נעשתה עפ"י חוקי אופ"א

חברת הכבלים והלווין הוט החשיכה אמש את הערוץ הטורקי TRT1 (אפיק 158), ששידר את משחקי הכדורגל הולנד-דנמרק (19:00 שעוננו) ופורטוגל-גרמניה (21:45) במסגרת טורניר יורו 2012. למערכת "גלובס" הגיעו תלונות רבות מלקוחות החברה, שאף הציפו את דף הפייסבוק של החברה בטענות.

נציין, כי בהחשכת הערוץ הוט מסרה כי היא פעלה כפי שמתחייב ממנה בהתאם להסכמי זכויות שידור, מה שלא מנע מהלקוחות המאוכזבים לשפוך בפני החברה ביקורת, שהתגברה במיוחד לאחר שביום המשחקים הראשון לא הוחשך הערוץ ולקוחות הוט יכלו לצפות במשחק בין רוסיה לצ'כיה ששודר במקביל בערוצים של צ'רלטון.

מחברת הוט נמסר בתגובה, כי "החברה פועלת על פי הוראות החוק, לפיהן על החברה להחשיך שידורים של ערוצים זרים המשדרים אירועי ספורט עליהם אין להם זכויות שידור בישראל. חברת צ'רלטון מחזיקה בזכויות השידור למשחקים ולקוחות הוט יכולים לצפות בטורניר היורו בערוצים 53, 54". הערוץ הטורקי, נציין, רכש את זכויות השידור של משחקי היורו בטורקיה.

מחברת צ'רלטון נמסר בתגובה ל"גלובס", כי "החשכת הערוץ נעשתה עפ"י חוקי אופ"א שאוכפת שידור משחקי היורו בכל טריטוריה, כך שהשידורים לא יועברו ממדינה אחת למדינה אחרת".

כאמור, ולמרות שהוט מוסרת כי היא פעלה כפי שמתחייב ממנה בחוק, הלקוחות הביעו תרעומת רבה בעקבות החשכת הערוץ. הרבה התלונות טענו כי אם משלמים להוט על הממיר, יש זכות לצפות בשידורים של ערוצים זרים המשדרים ארועי ספורט. תגובה אחת טענה כי "פה זה לא סטאלינגרד, זאת אמורה להיות מדינה דמוקרטית - מי אתם שתחשיכו ערוץ? ואם אני טורקי שרוצה לראות את הערוץ שאני משלם לכם עליו כל פאקין חודש? זה לא חוקי שאתם סוגרים לי אותו".

גולש אחר כתב בפייסבוק כי "הגיע הזמן שיקום גוף שיארגן חרם צרכני נגד החברות האלה שקורעות אותנו במחירים הזויים ומבצעות מהלכי קומבינה כגון תכנים בתשלום נוסף למרות שכבר אנחנו משלמים תשלום חודשי. הגיע הזמן לעשות סוף לרודנות ולארגן חרם צרכנים, חשוב לזכור הכוח אצל הלקוח".

דעה: פראיירים ספורטיביים