נתניהו: "אנו פועלים כל הזמן להוריד את יוקר המחיה"

הממשלה אישרה פה-אחד את התוכנית לזירוז תכנון מתקנים לקליטת הגז הטבעי ■ רה"מ: "הצמיחה תהיה פועל יוצא של השימוש בתגליות הגז, ואסור לעכב אותן"

רה"מ בנימין נתניהו מבטיח להמשיך לטפל בבעיית יוקר המחיה, אך מדגיש כי הטיפול בסוגיה צריך להיעשות באחריות תוך שמירה על מסגרת התקציב.

בפתח ישיבת הממשלה הבוקר (א') דיבר נתניהו על חוק חינוך חינם לילדים מגיל 3 ואמר כי כבר בשנה הקרובה כ-80% מהילדים בגילאי 3-4 ישובצו במערכות חינוך חינם: "בימים אלה אנחנו משבצים הורים לחוק חינוך חינם, או חינוך חינם של ילדים בגיל שלוש. לפני 5 חודשים העברנו החלטת ממשלה על חינוך חינם לילדים בגיל 3-4. הדבר הזה אומנם אמור להתפרס על 3 שנים, אבל כבר בשנה הקרובה כ-80% מהילדים הנוגעים בדבר ישובצו במערכות חינוך חינם. מדובר בכרבע מיליון ילדים. החלטה זו חוסכת להורים צעירים כ-800 שקל לכל ילד.

"החלטה זו באה אחרי הטבות המס שאנחנו נתנו לזוגות צעירים. תוסיפו את זה גם לדברים אחרים שאנחנו עושים, כמו הכנסת התחרות בשוק הסלולרי שגם זה חוסך מאות שקלים בחודש, ותגלו שיש פה ביטוי מובהק לפעולה שלנו להוריד את יוקר המחיה במדינת ישראל".

נתניהו רמז כי הקלות נוספות צריכות להיות הדרגתיות תוך שמירה על מסגרת התקציב: "אני מדגיש את זה משום שאנחנו רואים מה קורה סביבנו, מה קורה בכלכלות שנמצאות על סף קריסה. אנחנו מנהלים ומנווטים את הכלכלה באחריות רבה ואנחנו פועלים כל הזמן להוריד את יוקר המחייה לאזרח, אבל באופן אחראי, ונמשיך לעשות זאת".

נתניהו מתח בישיבת הממשלה ביקורת על העיכובים הבירוקרטים בהקמת מתקנים לקליטת גז טבעי ואמר כי ממשלת ישראל חייבת להאיץ את תהליכי התכנון והבנייה של מתקנים אלה כדי להבטיח אספקת גז טבעי לטובת אזרחי ישראל. "התגליות הנוכחיות של מצבורי גז טבעי בים שייכות לעם ישראל וחשוב ביותר שעם ישראל ייהנה מהן. כלכלת ישראל תתחזק כתוצאה מתגליות הללו, הצמיחה הכלכלית תהיה פועל יוצא של השימוש בתגליות אלה ואסור לעכב אותן. אין זכות גדולה מזכותם של אזרחי ישראל לחסוך 12 מיליארד שקל". רה"מ הנחה את מנכ"ל משרדו הראל לוקר לפעול ליישום ההמלצות באופן מיידי ואם יחולו עיכובים לפתוח בהליכי חקיקה. הממשלה אישרה פה אחד את התוכנית לזירוז תכנון מתקנים לקליטת הגז הטבעי.

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס היום למצב הגירעון וערך השוואה לספרד, תוך שהוא מדגיש כי אם ישראל הייתה זקוקה לסיוע, שום מדינה לא הייתה מעניקה לה את הסיוע. (לסיפור המלא)