עסקת הברטר שהביאה את יורו 2012 לערוצים 10 ו-9

חברת צ'רלטון העבירה את זכויות השידור של משחקי טורניר הכדורגל לשני הערוצים; בתמורה תקבל את כל הכנסות הפרסום במהלך רצועות השידור

זכויות השידור של משחקי יורו 2012 הוענקו לערוץ 10 בחינם מחברת צ'רלטון, מחזיקת הזכויות בישראל. בתמורה, תהנה מפעילת הערוצים ספורט 1, ספורט 2 וספורט 1 HD מכל הכנסות הפרסום של רצועות השידור בערוץ 10 של הטורניר באוקראינה ופולין.

ערוץ 10 יעביר בסך הכל 7 משחקים מאליפות אירופה, שנפתחה בסוף השבוע. ל"גלובס" נודע, כי ההסכם בין ערוץ 10 לצ'רלטון זהה לזה הקיים בין ערוץ 9 ובין החברה של אלי עזור. ערוץ 9 ישדר בסך הכל 13 משחקים מיורו 2012, כש-11 משחקים נוספים מיורו 2012 משודרים בצ'רלטון.

משמעות ההסכם בין ערוצים 10 ו-9 לצ'רלטון היא למעשה הפרטה של רצועות בערוצים, כשחברת צ'רלטון מקבלת לידיה את ההפקה והמכירה של הרצועות, ובמקביל גורפת את הכנסות הפרסום.

בערוץ 10 אישרו את הדברים ואמרו, כי "כחלק מהאסטרטגיה של הערוץ לשדר אירועי ספורט גדולים עשינו מאמץ גם השנה להביא לשידור בברודקאסט מבחר משחקים מיורו 2012, באופן שיגוון ויעצים את לוח השידורים של הערוץ לצד "הישרדות VIP" ו"היפה והחנון". שידור המשחקים כרוך בעלויות כבדות של זכויות שידור והפקה בארץ ובחו"ל, ובדומה לשנת 2008, גם השנה אנחנו שמחים לשתף פעולה עם חברת צ'רלטון, מחזיקת זכויות השידור מטעם אופ"א, בהבאת המשחקים לשידור בברודקאסט".

מצ'רלטון ביקשו שלא להגיב לידיעה.