סמסונג גלקסי S3 - הסמארטפון הטוב בארץ

האם כדאי לשדרג לגלקסי אס 3? תלוי איזה מכשיר יש לכם. בעלי גלקסי 2 יכולים לחכות לדור הבא. מי שמחזיק אייפון ישן או את הגלקסי הראשון, יקבל סמארטפון עם ממשק מצוין, מהירות תגובה טובה מאוד והרבה פיצ'רים רעננים

בתחילת החודש הושק בקול תרועה הגלקסי אס 3 של סמסונג. הציפייה למכשיר הייתה רבה, לאחר שהדגם הקודם מכר למעלה מ-280 אלף יחידות בישראל. האס 3 מציע יכולות חדשות רבות, שהופכות אותו למכשיר הטוב ביותר בשוק לזמן זה.

עיצוב: העיצוב של האס 3 השתנה משמעותית מהאס 2. כיסוי המכשיר מגיע בצבע לבן מבריק או בכחול, כאשר המראה היבש והמחוספס מהדגם הקודם נעלם. למרות שמסך הטלפון גדל ל-4.8 אינץ' מ-4.3 אינץ', הגודל והמשקל כמעט שלא הושפעו. איכות המסך מוצלחת מאוד, אבל קשה להגיד שיש שיפור קריטי לעומת האס 2 (למעט רמת התאורה האחורית שהתחזקה).

חומרה: מדובר במעבד ארבע ליבות במהירות 1.4 ג'יגה הרץ, שמפגין ביצועים חלקים ומהירים. חשוב לדעת שהיתרון של ארבע ליבות לא משמעותי בגרסת האנדרואיד 4 (אייס קרים סנדוויץ') שעליה פועל המכשיר, מכיוון שהמערכת הזו מזהה יכולות של מעבד כפול ליבה. יכולות העיבוד הגבוהות יהיו רלוונטיות רק בגרסת האנדרואיד 5, שתצא ככל הנראה רק בהמשך השנה. לאס 3 יש גם 16 ג'יגה זיכרון פנימי עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס וסוללה שתחזיק ברוב המקרים עד שעות הערב המאוחרות.

מצלמה: 8 מגה פיקסל. צילום התמונות מתבצע במהירות גבוהה ובאיכות מוצלחת מאוד ביום וטובה גם בלילה (בזכות הפלאש).

זיהוי עיניים: מה שמעניין באס 3 הן היכולות החדשות שסמסונג הוסיפה אליו, כמו Smart Stay: הטלפון מזהה אם המשתמש מסתכל על הטלפון לאורך זמן, למשל במצב של קריאת טקסט ארוך, ולא מכבה את המסך. יכולת זו פותרת את הבעיה שהמסך נסגר לאחר חצי דקה-דקה כאשר לא נוגעים בו בזמן הקצוב הזה. ברוב המקרים, הפיצ'ר הזה עובד טוב, אבל לא תמיד.

חיוג מהיר: Direct Call הוא גם פיצ'ר שבא לעשות את החיים לקלים יותר. בזמן קריאת מסרון, אפשר להחזיק את הטלפון ליד האוזן והגלקסי פשוט מתקשר בצורה אוטומטית לאותו אדם. המכשיר גם מעדכן על שיחות שלא נענו והודעות שלא נקראו במשוב של רטט, כשהטלפון מונח על השולחן והמשתמש מרים אותו (בנוסף לנורה הנדלקת כשהודעות חדשות נכנסו).

הפעלה קולית: סמסונג שיפרה את טכנולוגיית ההפעלה הקולית שלה S Voice, שפעילה באנגלית ומאפשרת מתן פקודות בדיבור חופשי (בדומה ל-Siri של אפל). עד שלא תהיה עברית, זו אופציה פחות רלוונטית לישראלים.

בשורה התחתונה: האם כדאי לשדרג לגלקסי אס 3? תלוי איזה מכשיר יש לכם. בעלי גלקסי 2 יכולים לחכות לדור הבא. מי שמחזיק אייפון ישן או את הגלקסי הראשון, יקבל סמארטפון עם ממשק מצוין, מהירות תגובה טובה מאוד והרבה פיצ'רים רעננים.

מחיר: כ-3,700 שקל בבסט מובייל ובהום מובייל, 3,900 שקל בהוט מובייל, 4,000 שקל בסלקום ובאורנג' (עד 3 תשלומים), 4,210 שקל בפלאפון (עד 6 תשלומים), 4,300 שקל בגו מובייל.

ציון: 9.5.