"מאז המשבר ביוון - לא היה אפיק השקעה שרע להיות בו"

אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים: בשבועות האחרונים התקבל מענה לשלל שאלות מהותיות אשר הגבירו את חוסר הוודאות בכלכלה העולמית

למרות הסרת מרכיב אי-וודאות מהותי מהשוק לאור בקשתה של ממשלת ספרד לסיוע חיצוני מהאיחוד האירופי - כלל פיננסים מציינים כי מאז פרוץ המשבר ביוון, חוסר הוודאות לא מנע מהשווקים לעלות. "מאז פרץ המשבר ביוון לא נראה שהיה אפיק השקעה אחד שהיה רע להיות בו - כל מטאטא ירה", כותב אמיר כהנוביץ' מכלל פיננסים.

בכלל פיננסים מציינים כי בשבועות האחרונים התקבל מענה לשלל שאלות מהותיות אשר הגבירו את חוסר הוודאות בכלכלה העולמית: האם מדינות גדולות כמו ספרד ואיטליה ידרשו לסיוע? האם יהיה QE3 בארה"ב? האם יוון תצא מגוש האירו? האם האביב הערבי יתפשט למדינות המפרץ ויקפיץ את הנפט ל-200 דולר ויותר? האם הצונאמי ביפן יפגע בשרשרת האספקה העולמית והאם סין תעבור נחיתה קשה?

עולמית יומית
 עולמית יומית

"לאחר שספרד ביקשה בשבוע שעבר סיוע נפתרה במידה רבה הדילמה סביב הסיוע לה, לאחר שבארה"ב עלתה האופציה של QE3 על השולחן נפתרה עוד סוגיה, האביב הערבי לא התפשט ומחיר הנפט צנח ופתר עוד בעיה, בעוד סין הנמיכה גובה בצורה מתונה ואף סיפקה למשקיעים סוכריה של הפחתת ריבית ראשונה מזה מספר שנים", כותב כהנוביץ'.

"האם בבחירות ביוון ב-17 ליוני תחליט יוון לצאת או להישאר בגוש האירו? למען האמת, להערכתנו לאחר ההתפתחויות בספרד, ירדה הסכנה שביציאה של יוון שהמשקיעים והציבור יכולים להיות רגועים יותר שספרד מקבלת תמיכה לבנקים שחשופים ליוון וגורלה בהחלט עשוי להיות שונה בכל מקרה מזה היווני", כותבים בכלל פיננסים.

להערכת בית ההשקעות, הסיכון לאפקט 'כדור השלג' ירד ואנו עומדים בפני תרחיש מרכזי אחד עם סבירות גדולה - "אירופה בבעיות עמוקות שמשתקות את הכלכלה המקומית, עם השפעות מתונות הרבה יותר לשאר העולם, והאירופאים נחושים לשמור על הגוש מאוחד תוך עזרה הדדית".