"מעריב": בת 5 עברה כימותרפיה בטעות - בגלל דלקת

אנה שיבוט בת ה-5 חלתה בדלקת בבלוטות הלימפה - אולם בשל אבחנה שגויה כי ישנו חשד לסרטן, עברה טיפולים כימותרפיים קשים

הסיפור של היום הוא כנראה סיפורה של אנה שיבוט בת החמש, שחלתה בדלקת בבלוטות הלימפה - אולם בשל אבחנה שגויה כי ישנו חשד לסרטן, עברה טיפולים כימותרפיים קשים, אשר גרמו לה לאבד את שיער ראשה, להפחית ממשקלה ולסבול מהפרעות אכילה קשות. כך חושף היום (ב') הכתב יוסי אלי ב"מעריב".

האבחנה שבגינה הגיעה אנה לטיפולים כימותרפיים נעשתה בבדיקה שגרתית בצווארה, אשר נערכה בבית החולים וולפסון. "אמרו לנו שצריך לעשות ביופסיה", אמרה אמה של אנה. "בפעם הראשונה הביופסיה לא הראתה דבר, אולם בבדיקה השנייה היה חשד לגידול סרטני".

לאחר מכן הופנתה אנה להמשך טיפול בבית החולים שיבא (תל השומר), שם מיד עם הגעתה הופנתה לטיפולים כימותרפיים דחופים. בשיבא טענו כי לאורך החשד לסרטן "לימפומה" היה "צורך דחוף" להתחיל בטיפולים כימותרפיים ללא בחינה נוספת של האבחנות שהתקבלו בוולפסון.

אמה של אנה מתכוונת כעת לתבוע פיצויים משיבא, שלטענתה נתן לילדה טיפולים כימותרפיים מבלי שבדק אם היא אכן זקוקה להם.

מבית החולים וולפסון נמסר כי "הילדה אכן הייתה בבירור ב'וולפסון', במהלכו עלה חשד סביר כי מדובר במחלה ממאירה. מאחר והוחלט להעבירה לבי"ח אחר להמשך הבירור והטיפול, היא הופנתה בצרוף הבדיקות הפתולוגיות והמסמכים הרלוונטיים. בשלב זה האבחנה הייתה משוערת בלבד, והדבר צוין בבירור. כל זאת, על אף שקיימנו התייעצויות בנושא עם מומחים בתחום הפתולוגיה, גם מחוץ לביה"ח. ליבינו על הסבל של הילדה ומשפחתה. אנו מאחלים לה רפואה שלמה במהרה".

משיבא נמסר: "הילדה הגיעה אלינו לאחר אבחון פתולוגי מלא מבית חולים אחר ועם חוות דעה זהה מבכיר המומחים בארץ בנושא זה. מאחר שהאחבון היה למחלה הנחשבת לבעלת קצב התחלות תאים מהיר ביורת בילדים, התקבלה החלטה רפואית על מתן טיפול מהיר לילדה. במקביל, תוך מתן שני הטיפולים הראשונים לילדה ביום הראשון וביום השמיני, הוזמנה גם הביופסיה שנלקחה בבית החולים האחר. הערכה מחודשת ונוספת שבוצעה על ידי אנשינו לאותה ביופסיה שנלקחה בשעתו קבעה שהילדה אינה חולה במחלה, וזימנו את האם לשיחה שבה נאמרו לה הדברים".