הירוקים: תוכנית הרחבת כפר ורדים נוגדת את תמ"א 35

הארגונים הירוקים ונציגי השר להגנת הסביבה ושר הבריאות הגישו ערר על התוכנית להרחבת כפר ורדים שבגליל המערבי ב-1,835 דירות בבנייה צמודת קרקע ובבנייה רוויה

הארגונים הירוקים ונציגי השר להגנת הסביבה ושר הבריאות הגישו ערר על התוכנית להרחבת כפר ורדים שבגליל המערבי ב-1,835 דירות בבנייה צמודת קרקע ובבנייה רוויה.

‏כזכור, הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון אישרה באפריל את התוכנית להרחבת כפר ורדים אחרי שדחתה את ההתנגדויות שהוגשו לה על ידי נציג ארגוני הסביבה ונציגת השר להגנת הסביבה בוועדה.

‏כעת הגישו אלה, יחד עם נציגת שר הבריאות בוועדה, ערר בפני ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה.

‏לפי נתוני הרשות המקומית מתגוררים כיום בכפר ורדים כ-6,000 נפשות ב-1,650 בתי אבי. התוכנית החדשה משתרעת על פני 1,700 דונם במערב כפר ורדים. לטענת המתנגדים, מתחם בשטח כ-270 דונם משטח זה מופר במידה כזו או אחרת וכל שאר השטח מכוסה בחורש ים תיכוני מפותח. 1,835 הדירות החדשות ייבנו על שטח נטו של 603 דונם בצפיפות ממוצעת של שלוש יחידות דיור לדונם, שתביא את אוכלוסיית הישוב לגודל של 12,700 נפש.

‏בנוסף תכלול התוכנית מרכז תעסוקה, מוסדות ציבור, עסקים ומסחר המשותף לכפר ורדים ולמעלות-תרשיחא, בשטח 225 דונם ובהיקף בנייה של 200 אלף מ"ר.

‏‏"הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז צפון התעלמה מהצורך בבחינה מחודשת של תוכנית המתאר של כפר ורדים שבגליל המערבי ובעצם התעלמה מקווי המדיניות המרכזיים של תוכנית המתאר הארצית תמ"א 35 של ייעול וריווי הבנייה והעדפת העירוניות והשמירה על עתודות קרקע ושטחים פתוחים", כך טוענים נציג ארגוני הסביבה, נציגת השר להגנת הסביבה ונציגת שר הבריאות בערר שהוגש. ‏

‏"מצוקת הקרקע במרקם העירוני של גוש מעלות-תרשיחא", הם מוסיפים, "והחדירה המוצעת של כפר ורדים ומעלות-תרשיחא לשטחים פתוחים איכותיים, מחייבים דיון רחב בחלופות מאקרו ובחירה בחלופה כלל-מרקמית התואמת את קווי המדיניות הבאים לידי ביטוי בתמ"א 35".

‏הם מבקשים שוועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית תורה על ביטול החלטתה של הוועדה המחוזית, בה היא דחתה את התנגדויותיהם ולקיים דיון רחב בחלופות השימוש בקרקע.