בוטל דיון בוועדת הכלכלה על הסכם הגז מ"תמר"

הדיון בוטל ברגע האחרון לאחר שהתברר כי אף אחד מהמוזמנים לא יכול או שלא מעוניין להגיע ■ בין המוזמנים שלא יגיעו: יו"ר רשות החשמל, אורית פרקש-הכהן

בוטל ברגע האחרון דיון מיוחד של וועדת הכלכלה שיזם ח"כ כרמל שאמה-הכהן בנושא הסכמי הגז בין שותפויות "תמר" לחברת החשמל לאחר שהתברר כי אף אחד מהמוזמנים לדיון אינו יכול או מעוניין להגיע אליו. מדובר בין היתר ביושבת ראש רשות החשמל אורית פרקש-הכהן, שהודיעה כי לא תוכל להשתתף בדיון בשל נסיעה לארה"ב. גם יזמי הגז הודיעו כי לא ישתתפו בדיון. בסביבתו של שאמה הכהן אמרו הערב בשלב זה נדחה הדיון למועד בלתי ידוע שייקבע בהמשך.

בסוף השבוע שעבר הודיעו רשות החשמל והממונה על ההגבלים העסקיים כי החליטו לאשר את ההסכמים בכפוף לשורת תנאים ושינויים שיפגעו ברווחיות ההסכמים מבחינת שותפויות "תמר" אך לא יסכנו את קבלת המימון הבנקאי לצורך פיתוח המאגר. שאמה הכהן לא הסתיר כי בכוונתו לנצל את הדיון על מנת לתקוף את שותפויות תמר בגין מחיר גבוה מדי לטענתו שעליו סוכם בהסכמים בינם לבין חברת החשמל. לקראת הדיון הכריז שאמה הכהן כי "אין יותר הצדקה לסודיות המחקרים והדוחות שבוצעו בעניין - בישיבה הקרובה נבקש לחשוף ולהציג את כולם, על כל פסיק שבהם".

לפני כשלושה שבועות כינס היו"ר שאמה-הכהן את הוועדה לדיון מיוחד בעקבות החשש כי ההסכם שנחתם משקף עלות עודפת לגז, אותה ישלם בסוף ציבור הצרכנים. באותו דיון חשף היו"ר כי שני חברים ברשות החשמל טענו בפניו כי ניתן בוודאות להוריד את מחיר הגז.