עובדים ברשות החברות: היועצת המשפטית הנהיגה משטר אימה

‎‎נציבות שירות המדינה חוקרת חשד כי אביגיל זרביב השתמשה לרעה בסמכותה, פגעה בטוהר המידות וקיבלה דבר במירמה ■ ‏‎‎הערכה: תביא לסיום עבודתה‏

אגף החקירות של נציבות שירות המדינה בודק באחרונה תלונות של עובדים ברשות החברות הממשלתיות שהוגשו נגד היועצת המשפטית של הרשות, אביגיל זרביב.

בתלונותיהם טוענים העובדים, בין היתר, כי זרביב עשתה שימוש לרעה בסמכותה ואף הנהיגה משטר אימה ופחד, וזאת לאורך זמן רב. עוד נטען כי נעשתה פגיעה בטוהר המידות וכן קבלת דבר במירמה.

‏זרביב נחשבת לבעלת עוצמה ברשות החברות הממשלתיות, ולעובדים רבים נדרש זמן רב עד שאזרו אומץ והתלוננו. זרביב מכהנת בתפקידה כיועצת המשפטית של רשות החברות הממשלתיות כבר כ-16 שנה, וככל הנראה, החקירה תביא לסיום עבודה בשירות המדינה.

‏"תמונה קשה"

‏עד כה הצליחו בנציבות לשמור על חשאיות החקירה, על אף שזו מתנהלת כבר כ-4 חודשים. ככל הידוע, התלונות הראשונות נגד זרביב הוגשו כבר בפברואר 2012 על-ידי עובדים הכפופים לה, והגשתן גררה הגשת תלונות נוספות מצד עובדים ברשות, שחששו לעשות זאת קודם לכן. עד כה זומנו למעלה מעשרה עובדים לחקירה.

‏לדברי גורמים המעורבים בחקירה, מצירוף התלונות יחד והפרטים שעולים מהן עולה "תמונה קשה" של התנהגות אישית שאינה מקובלת. ייתכן כי החקירה תורחב גם למעגלים נוספים.

‏מנציבות שירות המדינה נמסר בתגובה כי "החקירה נמצאת בשלבי סיום, ובימים הקרובים יועבר החומר מאגף החקירות בנציבות לבחינת אגף המשמעת".

‏במשרד האוצר הפנו בתגובה לנציבות שירות המדינה. ‏‎‎‏