עברתם חברת סלולר? הניוד יבוצע מיד - לא תוך 3 שעות

משרד התקשורת מבקש לחייב את חברות הסלולר לאפשר ניוד מספרים מיידי לאור הניסיון ההנדסי והתפעולי שנצבר - ובפרט בתקופה זו שבה מספר המתניידים גדל

עוד מתנה של שר התקשורת משה כחלון לצרכני הסלולר בישראל: המשרד מודיע כי בכוונתו לחייב את חברות הסלולר לאפשר ניוד מספרים של לקוחות באופן מיידי, ולא בהמתנה של 3 שעות. לפי הודעת משרד התקשורת, ובהתחשב בתחרות הגוברת בשוק הסלולר, הוא יעדכן את תוכנית הניידות על מנת לשפר את השירות ללקוחות המבקשים להתנייד מחברה לחברה.

עד היום, כ-4.5 שנים מאז הופעלה התוכנית לניידות מספרים, לקוח שביקש להתנייד מחברה לחברה נאלץ להמתין שעות ארוכות, כאשר בפרק זה קיים שיהוי אדמיניסטרטיבי של שעתיים וחצי בנייד ושעתיים בנייח. תהליך זה עלול לעיתים להימשך גם מספר ימים עד להשלמתו.

משרד התקשורת מוסר כי לאור הניסיון ההנדסי והתפעולי שנצבר בתקופה זו, יש צורך בעדכון התוכנית, בפרט בתקופה זו שבה מספר המתניידים גדל. במסגרת תהליך הניוד יש חובה לוודא את זהותו של כל לקוח שביקש להתנתק מחברת הסלולר, כלומר ביצוע אימות פרטים כדי לנתק את הלקוח.

התיקון של כחלון "יאפשר, במקרים רבים, לחברה הקולטת לוודא עם הלקוחות המתניידים כבר במעמד המכירה שהניידות צלחה, על-ידי ביצוע שיחה למנוי הנקלט או משלוח מסרון עוד כשהוא נמצא במוקד השירות", לשון הודעת המשרד.

כזכור, מאז כניסתם של מפעילי הסלולר החדשים לשוק, עלו טענות רבות מצד השחקנים החדשים על קשיים שמערימות חברות הסלולר הוותיקות על ניוד המספרים. חברת גולן טלקום אף כתבה בדף הפייסבוק שלה לפני מספר שבועות כי החברות עושות את זה בכוונה, והחברות עצמן טענו כי גולן טלקום מפרה בעצמה את תוכנית ניידות המספרים שהתווה משרד התקשורת. כל הסיפור גרר התערבות של משרד התקשורת דאז, והיום כאמור.

התחרות המתגברת בשוק הסלולר מביאה מן הסתם למספר ניודים גדול, לאור המבצעים וההצעות האטרקטיביות שמציעות גולן טלקום, הוט מובייל ושאר השחקנים החדשים.

"גלובס" חשף לאחרונה את נתוני הניוד האמיתיים, שהראו תחילתה של מגמה בשוק הסלולר. אתמול (א') פורסם ב"גלובס" סקר של חברת גיאוקרטוגרפיה, שלפיו עד 4 מיליון מנויי סלולר שוקלים ברצינות לעבור חברה, כך שהצעדים של שר התקשורת באים בדיוק בזמן.